Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Społeczeństwo

Dlaczego unikam przeprowadzenia lekcji o uchodźcach

Szkoła to jest taka instytucja, która uczy, jak rozwiązywać problemy z przeszłości. Szkoła to jest taka instytucja, która uczy, jak rozwiązywać problemy z przeszłości. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Uczniowie zagadują o uchodźców nie tylko mnie, ale umiem wybrnąć jako polonista. Kompletnie nie mam pojęcia, jak radzi sobie w podobnej sytuacji matematyk, fizyk albo chemik. Za 20 lat o tym pogadajmy. Wtedy to będzie historia, więc będzie mi łatwiej.

Szkoła to jest taka instytucja, która uczy, jak rozwiązywać problemy z przeszłości. Problemy teraźniejszości jej nie interesują. W tych sprawach uczeń jest zdany na siebie. Niech zrobi, co chce, niech myśli, jak mu się podoba. Na lekcjach natomiast nauczy się, jak w obliczu trudności zachowałby się bohater romantyczny albo pozytywistyczny. I z tego będzie jutro kartkówka. Kartkówka z rozwiązywania problemów z przeszłości.

Czytaj też: Uczniowie domagają się lekcji o uchodźcach

Uczniowie pytają, co myśleć o uchodźcach

Na następnej lekcji uczniowie zapytali, co sądzę o

  • edukacja
  • nauczyciele
  • Straż Graniczna
  • uchodźcy
  • Reklama

    Czytaj także

    Nauka

    Testy antygenowe i omikron. Jak poprawnie zrobić wymaz?

    Testy antygenowe na koronawirusa mają tę zaletę, że są szybkie i można je zrobić samodzielnie, ale wiele wskazuje, że w dobie omikronu będzie trzeba zmienić sposób ich wykonywania. Większa skuteczność wykrywania infekcji jest szczególnie istotna w kontekście ostatniego komunikatu WHO.

    Piotr Rzymski
    12.01.2022