Świat

Swingująca kampania

Hillary kontra Donald: ostatnia (nie)prosta

Muppety przedstawiające Hillary Clinton i Donalda Trumpa – reklama wrześniowej debaty kandydatów Muppety przedstawiające Hillary Clinton i Donalda Trumpa – reklama wrześniowej debaty kandydatów Carlo Allegri/Reuters / Forum
Ostatni miesiąc kampanii prezydenckiej w USA będzie niespokojny, bo po pierwszej debacie Donald Trump jest pod ścianą.
Przeciwnicy Trumpa, tuż przed jego wystąpieniem w Wellington. Chcieli go spytać, dlaczego nie ujawnia zeznań podatkowych. Sierpień 2016 r.Zach Rudisin/Wikipedia Przeciwnicy Trumpa, tuż przed jego wystąpieniem w Wellington. Chcieli go spytać, dlaczego nie ujawnia zeznań podatkowych. Sierpień 2016 r.

Jeszcze niedawno wydawało się, że niemożliwe staje się możliwe. Donald Trump płynął na wznoszącej fali. Przestał szokować i oburzać, złagodził stanowisko w sprawie imigracji, wyciągnął rękę do Afroamerykanów. Natomiast Hillary Clinton obraziła jego wyborców, nazywając ich „godnymi pożałowania”, zaplątała się we własne kłamstwa, tłumacząc sprawę używania prywatnego serwera mailowego w Departamencie Stanu, a jej kłopoty ze zdrowiem wyglądały na bardzo poważne. W sondażach kandydat Partii Republikańskiej praktycznie dogonił swą demokratyczną oponentkę, bo różnica na jej korzyść stopniała do 2–3 punktów procentowych, czyli mieściła się w granicach błędu statystycznego.

Polityka 41.2016 (3080) z dnia 04.10.2016; Świat; s. 50
Oryginalny tytuł tekstu: "Swingująca kampania"

Warte przeczytania

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Rynek

Jak PGNiG dosala Zatokę Pucką

Dlaczego mieszkańcom nadmorskiego Kosakowa przeszkadza, że morze jest słone?

Ryszarda Socha
12.11.2019