Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Świat

Brytyjska monarchia wymyśla się na nowo. Król Karol próbuje na YouTubie

Król Karol III i królowa Kamila na Animal Ball w Lancaster House w Londynie w 20. rocznicę działania organizacji charytatywnej Elephant Family. Król Karol III i królowa Kamila na Animal Ball w Lancaster House w Londynie w 20. rocznicę działania organizacji charytatywnej Elephant Family. Pool / Zuma Press / Forum
W środę Karol oficjalnie został koronowany na króla Szkocji, ale coraz częściej wracają pytania o rolę monarchii w życiu publicznym na Wyspach. Jej członkowie szukają nowych pomysłów na utrzymanie statusu i popularności. Na razie bez większego sukcesu.

Karol III przed objęciem tronu latami angażował się w różne inicjatywy ekologiczne. Po śmierci Elżbiety pojawiły się jednak wątpliwości, czy nie porzuci sprawdzonego kursu na rzecz polityki, zwłaszcza międzynarodowej. Sam monarcha sugerował, że jego nowym wielkim projektem będzie podniesienie rangi Brytyjskiej Wspólnoty Narodów zrzeszającej 56 suwerennych państw. Większość z nich to byłe brytyjskie kolonie, choć nie wszystkie. Karol miał upatrywać we Wspólnocie nadziei na poprawę statusu Londynu i przekształcić ją w coś na kształt forum na rzecz demokracji, przeciw tendencjom autokratycznym, zwłaszcza na Globalnym Południu.

Czytaj też: Ile i jak tak naprawdę zarabia monarchia brytyjska

Król Karol na YouTubie

Nawet jeśli Katol podtrzymuje tę wizję, to jej realizacja zajmie długie lata. Może dlatego zdecydował się wrócić na dobrze znaną mu ścieżkę walki z katastrofą klimatyczną. Żeby trafić do szerszej publiczności, będzie robił to teraz za pomocą własnego kanału na YouTubie. Formalnie to po prostu nowe ramię RE:TV, organizacji pozarządowej, którą Karol założył w 2020 r. Do tej pory produkowała filmy dokumentalne, klipy promujące ochronę środowiska, realizowała kampanie na rzecz walki z ociepleniem planety. Łącznie ma na koncie ponad 100 materiałów. Dzięki przejściu do otwartego serwisu internetowego RE:TV ma nadzieję na większe zasięgi i popularyzację swoich inicjatyw – a przy okazji

  • Kamila Parker-Bowless
  • król Karol III
  • książę Harry
  • książę William
  • Meghan Markle
  • monarchia brytyjska
  • Wielka Brytania
  • Reklama