Dorota Kędzierzawska
-
Kultura
Złote Lwy dla filmu „Kos” Pawła Maślony. Gdynia solidarna z Agnieszką Holland
„Kos” to najgłośniejsza premiera tegorocznego festiwalu w Gdyni. Srebrne Lwy trafiły na ręce Olgi Chajdas za „Imago”, nagrodą specjalną uhonorowano twórców filmu „Chłopi”. W konkursie głównym wzięło udział 16 filmów. Impreza odbyła się w ponurym cieniu awantury o „Zieloną granicę” Agnieszki Holland.
23.09.2023 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Medea”, reż. Dorota Kędzierzawska
Eurypides opowiedziany językiem ośmiolatków – dwóch synów Medei i Jazona.
3.06.2014 -
Film
Recenzja filmu: "Inny świat", reż. Dorota Kędzierzawska
Znakomity, dojrzały film.
7.05.2013 -
Film
Recenzja filmu: "Jutro będzie lepiej", reż. Dorota Kędzierzawska
Trójka rosyjskich bezdomnych w wieku od 6 do 14 lat, koczująca na dworcu kolejowym, podejmuje heroiczną próbę ucieczki za granicę.
18.11.2011 -
Paszporty POLITYKI
Dorota Kędzierzawska: Pierwszy krzyk
4.11.2009 -
Paszporty POLITYKI
Film: Dorota Kędzierzawska
Nagroda za film „Nic”, który jest współczesną tragedią samotności.
3.11.2009 -
Film
Recenzja filmu: "Pora umierać", reż. Dorota Kędzierzawska
Niewiele się dzieje. Ale jak to jest pokazane!
20.10.2007 -
Archiwum Polityki
Kundel z anielskimi skrzydłami
„Jestem” Doroty Kędzierzawskiej to film bardzo piękny, ale nieprawdziwy społecznie.
12.11.2005 -
Archiwum Polityki
Dorota Kędzierzawska, reżyserka, laureatka Paszportu „Polityki”, o nowym filmie „Jestem”:
9.10.2004 -
Archiwum Polityki
Wersje reżyserskie
Nie tylko książki miewają swoje losy – filmy też. Bywa, że stare obrazy wracają ponownie na ekrany, rozpoczynając nowe życie, nieraz ciekawsze od pierwszego. Najczęściej powodem ponownych premier jest twórcze wykorzystanie nowych zdobyczy techniki (udźwiękowienie, kolorowanie kadrów czarno-białych). Od paru sezonów na Zachodzie pojawiają się tzw. wersje reżyserskie, czyli autorskie – twórca na nowo montuje swój film, dodając sceny, które kazał mu usunąć producent lub cenzor. Niedawno nową wersję „Ziemi obiecanej” przedstawił Andrzej Wajda. Kto następny? Czy i co zmieniliby w swoich znanych filmach wybitni twórcy, gdyby je reżyserowali dziś?
23.12.2000