FSO Warszawa
-
Historia
Wróbel z napędem Fiata. Czy Polska miała szansę stać się potęgą motoryzacyjną?
Czy Polska w latach 60. XX w. miała szanse stać się potęgą motoryzacyjną? Odpowiedzi udzielił Andrzej Krzysztof Wróblewski, dziennikarz POLITYKI, w książce „Kolebka polskiej motoryzacji”. Wyjęta po latach z szuflady i wydana po raz pierwszy, jest fascynującą historią gospodarki PRL, ale i naszego tygodnika.
8.03.2022 -
Historia
Dekada Gierka: zderzenie realiów z propagandą
Już raz obietnice wielkich inwestycji skończyły się w Polsce klapą. Mocarstwowe wizje przyniosły gigantyczne długi i społeczne rozczarowanie. Dekada Gierka była widowiskowym zderzeniem realiów z propagandą.
5.07.2020 -
Rynek
FSO odjeżdża do historii
Fabryka Samochodów Osobowych kończy produkcję. Choć wytwarzała koreańskie samochody pod amerykańską marką, a jej właścicielem jest ukraiński biznesmen narodowości gruzińskiej, to wciąż traktowana jest jako ikona polskiej motoryzacji. Wkrótce może pozostać już tylko jej legendą.
16.11.2010 -
Galerie
Rocznica FSO
Ponad 60 lat temu, 17 stycznia 1950 roku na warszawskim Żeraniu utworzono Fabrykę Samochodów Osobowych. Teraz kończy produkcję. Choć wytwarzała koreańskie samochody pod amerykańską marką, a jej właścicielem jest ukraiński biznesmen narodowości gruzińskiej, to wciąż traktowana jest jako ikona polskiej motoryzacji. Wkrótce może pozostać już tylko jej legendą.
15.01.2010 -
Archiwum Polityki
Moje małe FSO
Kiedyś ratował przed upadkiem Fabrykę Samochodów Osobowych. Potem oddał ją w ręce Koreańczyków z Daewoo i zniknął. Dziś Andrzej Tyszkiewicz znów kieruje fabryką samochodów. Tym razem własną.
15.10.2005 -
Archiwum Polityki
Co może Zaporoże
Wsparliśmy ukraińską pomarańczową rewolucję, teraz przyszedł czas na rewanż. Ukraińcy z Zaporoża chcą uratować upadającą Fabrykę Samochodów Osobowych na Żeraniu. Obiecują, że zapewnią jej rynkowy i finansowy sukces. Ciekawe jak?
4.06.2005 -
Archiwum Polityki
Polski garbus
Miłość Polaków do Poloneza nie wytrzymała próby czasu. Mimo poprawy jakości, modernizacji i niskiej ceny, auto gwałtownie traci pozycję rynkową. Tymczasem w Polonezie zakochali się... Koreańczycy. Choć przynosi im straty, zapowiadają, że nadal będą go produkować, a w przyszłym roku wypuszczą nawet nowy model - Poloneza kombi.
15.08.1998