Techno w Polsce od 30 lat towarzyszy zmianom społecznych nastrojów i ekonomicznych realiów. Dziś odkrywamy, że przez lata żyło w dwóch światach.
Przy okazji nagrody publiczności za muzykę filmową i przed sezonem festiwalowym rozmawiamy z Natalią Zamilską, producentką, kompozytorką i... polską emigrantką w Islandii.
O muzyce trailerów filmowych, o sztucznej inteligencji w sztuce i problemie z ironią u pokolenia wychowanego w internecie rozmawiamy z kompozytorem i producentem julkiem ploskim.
Od czasu Grażyny Bacewicz (1909–1969) kobieta tworząca muzykę w Polsce nie dziwi. Ale najmłodsze pokolenie idzie całą ławą, co było widoczne na jesiennych festiwalach muzyki współczesnej.
W branży nowych instrumentów elektronicznych panuje ostatnio wyjątkowy ruch. I wygląda na to, że polscy konstruktorzy mogą na tym ruchu skorzystać.
Poważne – momentami trochę nawet przesadnie – przedsięwzięcie zaowocowało monumentalną, niemal dwugodzinną płytą.
Senny, ale melodyjny styl, ubrany w delikatne i łagodne, naturalnie płynące formy.
Złe informacje dla macho: to nie są czasy dla twardych mężczyzn. Przynajmniej w muzyce rozrywkowej.
Posiadaczka tak wielu talentów nie za bardzo pasuje do dzisiejszej flash-mobowej popkultury.
Temat sprzed 43 lat, ale bardzo na czasie.