Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Listki CSR

Inspirowanie lepszej przyszłości

Coca-Cola HBC stawia sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przyjęte do 2020 r. plany mają generować oszczędności w wykorzystaniu energii, wody, tworzyć przyjazne środowisku opakowania oraz wspierać społeczności lokalne na całym świecie.

Coca-Cola HBC, obecna ze swoimi produktami w 28 krajach, od wielu lat dąży do zminimalizowania negatywnego wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Chcąc wywrzeć pozytywny wpływ na przyszłość, 29 września 2016 r. firma wyznaczyła 7 strategicznych celów, które zamierza zrealizować do 2020 r. W tym: zwiększenie udziału energii w zakładach pochodzącej m.in. ze źródeł odnawialnych, wykorzystanie surowców z recyklingu przy produkcji butelek czy też zachęcanie pracowników do różnych inicjatyw wolontariackich.

Nowe cele stanowią uzupełnienie dotychczasowych działań Coca-Cola HBC, tj. redukcji emisji CO2 i zużywanej wody, a także są częścią globalnej strategii biznesowej firmy wspierającej realizację „7 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ”.

W ciągu ostatnich kilku lat firma zmniejszyła zużycie wody o 2,1 mld litrów, co stanowi równowartość 1 szklanki wody dla każdego mieszkańca Ziemi. A dzięki inwestycjom w energooszczędne i niskoemisyjne technologie w ciągu minionych pięciu lat ograniczono o 1,07 mln ton emisję CO2. To mniej więcej tyle, ile emituje w ciągu roku do atmosfery ponad 200 tys. samochodów osobowych.

Innowacyjne rozwiązania

Dbając o środowisko naturalne, Coca-Cola HBC wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, przez co poprawia również swoją efektywność biznesową. Do sprzedaży wprowadzone zostały butelki wykonane w ponad 50% z surowców pozyskanych z recyklingu. Do tego obniżono wagę butelek typu „twist”, są obecnie o 22% lżejsze niż te sprzed kilku lat. W minionym roku o 254% wzrosło wykorzystanie opakowań w innowacyjnej technologii PlantBottle®. Są to butelki w 30% wykonane z surowców roślinnych i w pełni poddają się recyklingowi. Opakowanie jest dostępne w 10 krajach, w których działa Coca-Cola HBC, i będzie wprowadzane na kolejnych rynkach.

Niezależnie od tych działań firma wspiera także lokalne społeczności. W 2015 r. zainwestowała 8,2 mln euro (2,3% swojego rocznego zysku przed opodatkowaniem) na rzecz inicjatyw związanych m.in. z promowaniem aktywnego stylu życia, ochroną środowiska, a także rozwojem młodzieży.

Lokalne inicjatywy

Globalne cele Coca-Cola HBC realizowane na rzecz zrównoważonego rozwoju, znajdują swoje odzwierciedlenie także w działalności firmy w Polsce. W samym 2016 r. planowane jest ograniczenie emisji CO2 o 1,6 tys. ton rocznie oraz całkowite oszczędności w zużyciu wody o 158 tys. m3. Kolejne inwestycje w 2017 r. mają ograniczyć emisję CO2 o dalsze 2 tys. ton rocznie, a w przypadku wody będzie to całkowita oszczędność rzędu 31 tys. m3. Temu celowi mają służyć także wprowadzane w zakładach międzynarodowe certyfikaty systemu zarządzania zasobami wodnymi według wytycznych European Water Stewardship (EWS). Wprowadzono je w zakładach w Tyliczu k. Krynicy-Zdroju i w Radzyminie k. Warszawy, a w kolejnym roku podobna certyfikacja czeka zakład w Staniątkach k. Krakowa.

Coca-Cola HBC Polska jako pierwsza – i jak na razie jedyna – wprowadziła na nasz rynek technologię PlantBottle®. Była też pierwszym producentem napojów używającym nowych butelek wytworzonych z surowca pochodzącego z recyklingu butelek PET. Podobnie jest w przypadku puszek aluminiowych, w których surowiec do produkcji to w 50% materiał z recyklingu starych puszek.

Firma dużą wagę przykłada także do edukacji i budowania zaangażowania pracowników firmy w ochronę środowiska naturalnego. Przykładem programu cieszącego się bardzo dużym zainteresowaniem pracowników jest tzw. program wyłapywania drobnych strat środowiskowych – Near Loss (powiązany z systemem motywacyjnym). Od początku jego realizacji, czyli od 2015 r., pracownicy zgłosili już 915 pomysłów, jak usprawnić działalność firmy, by zminimalizować jej negatywny wpływ na środowisko. Pracownicy uczestniczą też w akcjach na rzecz społeczności lokalnych. W 2015 r. ok. 40% pracowników wzięło udział w 54 wybranych przez siebie projektach.

Poza angażowaniem pracowników w społeczną odpowiedzialność Coca-Cola HBC Polska wspiera i współorganizuje różne programy i wydarzenia o charakterze sportowym, w których uczestniczyło dotychczas ponad 900 tys. Polaków.

Rynek docenia

Działania firmy doceniają rynek i media. W opublikowanym 8 września 2016 r. rankingu Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), Coca-Cola HBC trzeci rok z rzędu została liderem zrównoważonego rozwoju w branży napojów. A w X edycji Rankingu Firm Odpowiedzialnych Społecznie (publikowanym w „Gazecie Prawnej”) Coca-Cola HBC Polska znalazła się na pierwszym miejscu wśród firm z branży FMCG oraz na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Partnerem merytorycznym projektu jest Coca-Cola

Polityka 47.2016 (3086) z dnia 15.11.2016; Raport CRS; s. 47
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Legendarny Boeing 747 przechodzi do historii

Po ponad półwieczu dominacji na niebie do historii przechodzi Boeing 747, Jumbo Jet. Samolot, który zmienił lotnictwo cywilne. I świat.

Olaf Szewczyk
21.03.2023
Reklama