Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Społeczeństwo

Caritas i Elbanowcy mają zadbać o polską dzietność

PiS, który za punkt honoru postawił sobie dźwignięcie słupków demograficznych, kolejny raz sypnął gotówką. PiS, który za punkt honoru postawił sobie dźwignięcie słupków demograficznych, kolejny raz sypnął gotówką. Hu Chen / Unsplash
Rząd wypłaci 6 mln zł organizacjom, które zachęcą Polki do rodzenia. Pieniądze trafią głównie do podmiotów związanych z Kościołem i tych wyznających konserwatywne wartości.

PiS, który za punkt honoru postawił sobie dźwignięcie słupków demograficznych, kolejny raz sypnął gotówką. Robi to z wrodzoną przenikliwością i delikatnością. Tym razem pieniądze trafią nie do kieszeni Polek i Polaków, a na konta organizacji, które mają promować jedyny słuszny model rodziny.

Tylko „tradycyjny model rodziny”

Konkurs „Po pierwsze rodzina!” na pomysły i projekty, które zachęcą do nieodkładania decyzji o macierzyństwie i ojcostwie, ogłosiło i rozstrzygnęło ministerstwo rodziny. Do podziału było 6 mln zł, pieniądze trafią do 20 podmiotów. Większość związana jest z Kościołem katolickim i organizacjami, które uznają tzw. tradycyjny model rodziny. „Realizację tego zadania powierzamy organizacjom społecznym, które działając w przestrzeni lokalnej, znają potrzeby mieszkańców poszczególnych rejonów w całej Polsce, znają potrzeby rodzin” – tłumaczyła szefowa resortu rodziny Marlena Maląg.

I tak pulę podzieliły między sobą m.in. Fundacja Niedziela, Caritas Diecezji Kaliskiej i Sosnowieckiej, Akcja Katolicka Archidiecezji Częstochowskiej, Stowarzyszenie Diakonia Ruchu Światło-Życie, Instytut Naturalnego Planowania Rodziny Według Metody prof. dr. med. J. Rotzera, Fundacja Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia, fundacja Rzecznik Praw Rodziców prowadzona przez małżeństwo Elbanowskich czy fundacja Klub Ronina.

Mają sfinansować projekty miękkie – szkoleniowe oraz informacyjno-edukacyjne. Szczegółów na razie brak, wiadomo tylko, że poza „pogadankami” dla już przekonanych powstaną publikacje eksperckie i artykuły, które później będą kolportowane m.

Reklama