Archiwum Polityki

Tona Whartona

Rynkiem księgarskim wstrząsnęły dwie spektakularne akcje promocyjne zorganizowane przez supermarkety: książki na wagę w sieci Hit oraz wyprzedaż w supermarketach Auchan – egzemplarz za niecałą złotówkę.

W obu przypadkach zadbano o reklamę: okładki najciekawszych pozycji (wraz z cenami) znalazły się w rozdawanych bezpłatnie gazetkach handlowych. W ciągu ostatniego tygodnia klienci czterech hipermarketów Auchan wykupili ok. 100 tys. książek. Taką liczbą egzemplarzy można zapełnić cztery średniej wielkości biblioteki.

Masowe przeceny książek były do niedawna sprawą raczej wstydliwą, skrywaną w narożnych regałach księgarni. Poza wyspecjalizowanymi punktami z tzw. tanią książką, trudno było w jednym miejscu znaleźć kilka dobrych przecenionych tytułów.

Polityka 9.2000 (2234) z dnia 26.02.2000; Społeczeństwo; s. 94