słodkie napoje
-
Rynek
Słodzi i szkodzi. Rynek napojów potrzebuje reformy, ale nie tędy droga
Rząd chciałby nie tylko podnieść podatek cukrowy, ale objąć nim znacznie więcej dosładzanych napojów. Obrońcą tanich kalorii w płynie będzie zapewne prezydent, a najwięcej do stracenia mają producenci… soku jabłkowego.
6.11.2025 -
Rynek
Energetyki pobudziły rządzących. PiS ich zakazuje, bo niby troszczy się o dzieci
Zakaz sprzedaży napojów energetyzujących dzieciom i młodzieży do 18 lat wydaje się mocno restrykcyjny, ale łatwy do obejścia. Biznes uważa, że to decyzja polityczna. Ma w kampanii wyborczej pokazać, że władza troszczy się o dzieci.
15.08.2023 -
Rynek
Energetyki spod lady. Czy wyborczy zakaz będzie egzekwowany?
Niepełnoletni napojów z kofeiną i tauryną od stycznia legalnie nie kupią, ale ich reklamy nie znikną. W pogoni za wyborczymi głosami rząd wprowadza kolejne przepisy, które szybko mogą stać się fikcją.
14.07.2023 -
Rynek
Z projektu podatków „prozdrowotnych” zostają strzępy
Chaos przy pracach nad nowymi podatkami „prozdrowotnymi” pokazuje, że rząd ustępuje pod naporem lobbystów i sam nie wie, jak obronić własne pomysły.
22.01.2020 -
Rynek
Podatek cukrowy – czyli jak pod pretekstem troski o zdrowie nałożyć kolejną daninę
Wyższe podatki na słodzone napoje, „małpki” z alkoholem, a także na reklamy suplementów diety nie rozwiążą problemu rosnącej otyłości Polaków. To pomysł głównie na wsparcie kasy państwa.
21.01.2020 -
Archiwum Polityki
Owocowi komandosi
25.04.2009 -
Archiwum Polityki
Filiżanka marzeń
Stajemy się w Europie herbacianym mocarstwem. W ubiegłym roku statystyczny Polak wypił 600 filiżanek, zużywając 900 gramów herbacianych liści.
26.04.2008