Mariusz Treliński
-
Teatr
Recenzja spektaklu: „Ariadna na Naxos”, reż. Mariusz Treliński
Całość prowadzi specjalista od Straussa, Lothar Koenigs, któremu na szczęście udało się zachować charakter tej wspaniałej, wzruszającej muzyki.
15.04.2025 -
Kultura
Mariusz Treliński dla „Polityki”: „Ariadna” to jedna z najpiękniejszych oper na świecie
To jedna z najpiękniejszych oper, jakie kiedykolwiek napisano – mówi Mariusz Treliński, autor inscenizacji „Ariadny na Naxos” w Operze Narodowej. Premiera 4 kwietnia.
25.03.2025 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Peter Grimes”, reż. Mariusz Treliński
Spektakl jest znakomity. Michał Klauza już po raz kolejny, po „Billym Buddzie”, pokazuje, że Britten to jego żywioł.
4.07.2023 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Moc przeznaczenia”, reż. Mariusz Treliński
Rzadko wystawia się tę operę w Polsce, a pięć przedstawień w TWON zawdzięczamy dyrektorowi nowojorskiej Metropolitan Opera Peterowi Gelbowi, który postanowił, że trzecim spektaklem wyreżyserowanym tam przez szefa artystycznego warszawskiej sceny będzie właśnie to dzieło Verdiego ze środkowego okresu twórczości.
24.01.2023 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Cardillac”, reż. Mariusz Treliński
Gdyby opisać jednym zdaniem ten spektakl, można powiedzieć: ten sam Treliński, tylko bardziej.
6.07.2021 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Król Roger”, reż. Mariusz Treliński
Dyrektor artystyczny Opery Narodowej podszedł do opery Szymanowskiego po raz trzeci. I szkoda, bo okazało się, że tym razem nie ma wiele do powiedzenia.
11.12.2018 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Ognisty anioł”, reż. Mariusz Treliński
To prawdziwe odkrycie. Nie znaliśmy dotąd (z wyjątkiem jednego wystawienia w Poznaniu w latach 80.) tej mrocznej twarzy Prokofiewa.
22.05.2018 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Umarłe miasto”, reż. Mariusz Treliński
Mroczne dzieło, opatrzone ilustracyjną, ekspresjonistyczną muzyką.
20.06.2017 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Tristan i Izolda”, reż. Mariusz Treliński
Oczekiwanie na spektakl, który zobaczyć ma w październiku – na inaugurację przyszłego sezonu – nowojorska Metropolitan Opera, zakończyło się pewnym rozczarowaniem.
21.06.2016 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Salome”, reż. Mariusz Treliński
Wielkim plusem spektaklu jest jego przygotowanie muzyczne przez dyrygenta Stefana Soltesza.
29.03.2016