VR
-
Nauka
Czy gry będą uczyć się naszych uczuć i jak nakarmić AI. Jakiś matrix już się do nas zbliża
Jak symulować emocje w maszynie? Jak wzbudzać zaufanie do bytów cyfrowych? I w jakim celu? Rozmowa z Janem K. Argasińskim, medioznawcą, filozofem i neuroinformatykiem z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
17.05.2025 -
Ludzie i style
Zmysły w świecie wirtualnym. Wzrok i słuch to nie problem, wyzwaniem jest dotyk
Na zaawansowanych użytkowników VR czekają rękawice i kamizelki oddające nacisk nieistniejącego świata.
25.02.2025 -
Kultura
Multiwersowy zawrót głowy. To największy trend roku w kinie, książkach, nawet w polityce
Ogromnie popularnym kulturowym trendem mijającego roku był koncept wieloświatów. Alternatywne rzeczywistości wpychają się do kina, literatury, historiografii. Ale i do polityki.
27.12.2023 -
Kultura
10 najlepszych gier roku według „Polityki”. Cała masa przygód i triumfalnych powrotów
Triumfalny powrót króla gatunku RPG, kamień milowy w ewolucji gier wideo, fantastyczno-naukowe przygody. Autorskie podsumowanie 2023 r. na rynku gier.
17.12.2023 -
Kultura
Nowe gogle VR dają nadzieję na przełom. Tylko kto z nich skorzysta?
Technologia wirtualnej rzeczywistości rozbudza wielkie nadzieje, ale nie zdołała się rozwinąć na masową skalę. Premiera nowych gogli daje jej drugą szansę – nie tylko w sferze rozrywki.
8.03.2023 -
Kultura
Meta, czyli nuda. Zuckerberg w ogóle nie rozumie młodzieży
Szukający nowych pomysłów na siebie i swoją firmę Mark Zuckerberg wpadł w pułapkę demograficzną – w ogóle nie rozumie młodzieży. W Horizon Worlds dobrze poczują się najwyżej dziadki z pokolenia X i Y.
21.08.2022 -
Rynek
Metawers Zuckerberga. Witajcie w nowym wspaniałym świecie
Wszyscy spotkamy się niebawem w metawersie. Ale co z tego spotkania wyniknie, jeszcze nie wiemy.
12.07.2022 -
Rynek
Przyszły Metaverse i dzisiejsze kłopoty. Facebook ucieka do przodu
Najważniejsi globalni regulatorzy: administracje w Waszyngtonie, Brukseli i Pekinie podejmują coraz bardziej zdecydowane działania, których celem jest ograniczenie negatywnych skutków działania platform cyfrowych.
13.12.2021 -
Nauka
Nieśmiertelność 2.0. Google i Microsoft zabierają się do pracy
Nieśmiertelność puka do naszych drzwi. Jednak zamiast żyć wiecznie jako ludzie, będziemy mogli powracać jako „uwięzione” w maszynach kopie. Google i Microsoft już opatentowały tę technologię.
1.11.2021 -
Nauka
Nadchodzi potężny supercyfrowy świat. Kto za tym stoi?
Pandemia przyspieszyła masową migrację do internetu, co przełożyło się na krociowe zyski cyfrowych korporacji. Potężniejsze niż kiedykolwiek myślą o kolejnym etapie ekspansji – Metawersum.
4.09.2021