Druga edycja BookTargu to impreza, która łączy miłośników literatury, dając im szeroką ofertę kulturalną: można spotkać się wirtualnie z ulubionymi autorami w ramach specjalnych bloków tematycznych, wziąć udział w ciekawych dyskusjach, a także zapoznać się z książkowymi nowościami i zrobić sprawnie świąteczne zakupy. Jacek Weichert, dyrektor segmentu Kultury i rozrywki oraz Kolekcji i sztuki w Allegro, zdaje sobie sprawę, że wydarzenie wyznacza nowe standardy na rynku:
– Pierwszą edycją BookTargu ustawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko: przez cztery dni odbyło się 36 spotkań, które przyciągnęły pół miliona widzów, na wirtualnych stoiskach sprzedanych zostało 163 tys. książek, zebraliśmy również 75 tys. zł na rzecz najbardziej potrzebujących twórców. Liczymy, że w drugiej edycji damy kolejny pozytywny impuls dla rynku książki, który znowu, w przeddzień sezonu świątecznego, znalazł się w trudnej sytuacji.
Plejada autorów zaproszonych na BookTarg robi wrażenie. Można ich spotkać w dziewięciu blokach tematycznych: epickim, kryminalnym, romantycznym, publicystycznym, fantastycznym, dziecięcym i młodzieżowym, filmowym, branżowym oraz translatorskim. W programie między innymi:
-
17 listopada, godz. 17 – Guillaume Musso | BookTarg epicki
-
17 listopada, godz. 18:00 – Camilla Läckberg | BookTarg kryminalny
-
18 listopada, godz. 15:00 – Hanka Grupińska | BookTarg publicystyczny
-
18 listopada, godz. 18:00 – Radek Rak | BookTarg fantastyczny
-
18 listopada, godz. 20:00 – Brodka o „Gadzie” Bolesława Leśmiana | BookTarg epicki
Szczegółowy programu: booktarg.pl i www.facebook.com/BookTarg. Udział w BookTargu jest bezpłatny i dostępny dla każdego.
BookTarg to efekt wspólnej pracy trzech firm w różny sposób związanych z branżą wydawniczą. Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi przygotowały to wydarzenie, aby pomóc w trudnym czasie promować czytelnictwo i wspomóc sprzedaż książek. Organizatorzy wspierają także finansowo realizowaną w tych dniach akcję popularyzującą czytelnictwo, zorganizowaną przez Fundację Powszechnego Czytania pod hasłem #ZnajdźCzasNaCzytanie.