M. Lenart, A. Mądrzak i W. Piejko (Bloober Team) laureatami Paszportów POLITYKI w kategorii Kultura Cyfrowa

Studio Bloober Team
Za konsekwentne podążanie własną drogą i rzadką umiejętność godzenia twórczych ambicji z realiami trudnego dla wymagających produkcji rynku.
Mateusz Lenart, Andrzej Mądrzak i Wojciech Piejko ze studia Bloober Team
Leszek Zych/Polityka

Mateusz Lenart, Andrzej Mądrzak i Wojciech Piejko ze studia Bloober Team

Paszport POLITYKI otrzymują Mateusz Lenart, Andrzej Mądrzak i Wojciech Piejko ze studia Bloober Team. Za konsekwentne podążanie własną drogą i rzadką umiejętność godzenia twórczych ambicji z realiami trudnego dla wymagających produkcji rynku. Za imponującą, śmiałą artystyczną wizję i jej efektowną realizację w grze „Observer”.

Mateusz Lenart, Andrzej Mądrzak, Wojciech Piejko to członkowie Bloober Team, krakowskiego studia założonego w 2008 r. przez Piotra Babieno i Piotra Bielatowicza. Znane jest ono z tworzenia psychologicznych horrorów o mrocznej atmosferze, z akcentem na intrygującą narrację. Taka była pierwsza znacząca gra Bloober Team „Layers of Fear” (2016 r.), taki też jest „Observer” (2017 r.), bardzo życzliwie przyjęty zarówno przez krytyków, jak i odbiorców. Atutem obu tych tytułów jest odwaga wizji artystycznej wspartej wysokim poziomem rzemiosła.

Bloober Team to przykład dojrzałości w postrzeganiu swoich gier jako produktów rynkowych, które w przypadku małego polskiego studia – a zatem bez szans na wielki budżet reklamowy – muszą zapewnić sobie rozgłos dzięki niekonwencjonalnym zabiegom marketingowym. „Observer”, którego akcja rozgrywa się w dystopijnym Krakowie 2084 r., zwiększył swą siłę przebicia dzięki znakomitym decyzjom obsadowym. Głównego protagonistę, detektywa Daniela Lazarskiego, zagrał Rutger Hauer, w środowisku miłośników SF wielbiony za kultową rolę androida klasy Nexus-6 w „Blade Runnerze” Ridleya Scotta – filmie, którego kontynuacja trafiła na ekrany niedługo po premierze „Observera”, co z pewnością miało przełożenie na duże zainteresowanie tą kreacją. Partneruje mu trudno rozpoznawalny w swym cyfrowym wcieleniu, debiutujący w przemyśle gier wideo, Arkadiusz Jakubik.

Pozostali nominowani: Artur Kordas, Jakub Kuć, Gustaw Stachaszewski (Acid Wizard Studio), Wojciech Pazdur (The Farm 51)

Partnerem kategorii Kultura cyfrowa jest miasto st. Warszawa.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj