Kluczowe postaci w „Klerze” i „Kamerdynerze”, do tego kilka ról w Teatrze Narodowym i kolejne filmy w przygotowaniu. Od Janusza Gajosa zależy dziś w polskiej kulturze więcej niż kiedykolwiek.
Do artystycznego sukcesu zabrakło precyzji w prowadzeniu aktorów, zwłaszcza w mniejszych rolach swatki Fiokły czy ciotki, przez co np. nie wybrzmiał finał.
W Cieszynie widzowie będą mieli okazję obejrzeć w kinie wszystkie klasyki m.in. Miloša Formana, co w czasach rosnącego wpływu platform streamingowych jest unikatowym doświadczeniem.
Zapowiedź zakupu czołgów Abrams rozpala wyobraźnię Polaków mających wyjątkową słabość do pancerza. Świadczy o tym choćby nieustająca popularność serialu „Czterej pancerni i pies”, który od 55 lat nie schodzi z ekranu. Korzystając z okazji, przypomnijmy: kto w czasie wojny ukradł Szarika, ile kosztowało wynajęcie czołgu i kim byli prawdziwi pancerni.
To książka złożona z wywiadów i wydana na 80. urodziny aktora.
Adaptacja Igora Sawina pomija historyczne szczegóły opowieści Szczypiorskiego, skupiając się na tym, co ponadczasowe: mechanizmach manipulacji ludem.
Na światowych scenach teatralnych występują największe gwiazdy Hollywood. A jak polski teatr gospodaruje aktorskimi tuzami?
Poniedziałkowy Teatr Telewizji to – po emisji sensacji „Dawne grzechy” – diametralna zmiana konwencji. „Udręce życia” izraelskiego dramaturga Hanocha Levina (lubi się podkreślać jego polskie korzenie) bliżej raczej do intymnej tragikomedii.
Aktorska biografia powalająca ogromem zgromadzonego materiału i świetnymi zdjęciami.
Uwaga reżysera zamiast na budowaniu soczystej, wciągającej historii skupia się na cyzelowaniu akademickich ujęć.