Koncert Morrisseya w krakowskiej Tauron Arenie to jego powrót do Polski po 11 latach. Z pewnością będzie wydarzeniem, oby jedynie artystycznym.
Dziennikarze „Polityki” podpowiadają, gdzie bywać, czego słuchać i o czym będzie się mówić w kulturze.
Pulp, Stereolab, Massive Attack, Oasis – tegoroczne premiery i letnie koncerty zamieniły się w jeden wielki festiwal wspomnień lat 90. Czy mamy do czynienia z nowym pokoleniem muzycznych dinozaurów?
Nie skończył się jeszcze festiwal wyborczy, a już zaczyna rywalizacja w sferze koncertów plenerowych. W tym roku zdominowana przez model rozrywki „męskograniowej”, czyli z dostawą do najbliższego dużego miasta.
To jeden z czarnych weekendów w polskiej kulturze. Tych, kiedy liczy się nie rekordy frekwencji, tylko odwołania – ze względu na sobotnią żałobę narodową. I cień buntu przy okazji kolejnych odgórnych nakazów.
Jeszcze niedawno królową stadionów była tęczowa demokratka Taylor Swift. Dziś króluje Pitbull. Wszystkim nam będzie łyso.
Mela Koteluk opowiada o swojej płycie „Harmonia”, pierwszym zbiorze autorskich piosenek od siedmiu lat: „To jak redukcja sosu, wymaga czasu”.
Najmniej znany najwybitniejszy film w dziejach kina, twórcy albumu epoki i komediowa opowieść o dwu Polskach.
Koncertowy rok na świecie będzie stał pod znakiem wielopoziomowych doświadczeń. Ten polski będzie kolejną odsłoną walki o ilość. Miejmy nadzieję, że zostanie w tym jeszcze miejsce dla muzyki.