Radosław Rychcik
-
Niezbędnik
„Dziady”: narodowy barometr
Teatralne realizacje „Dziadów” Mickiewicza znowu były w Polsce narodowym barometrem wolności – przez 30 kolejnych lat.
6.12.2022 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Ripley pod ziemią”, reż. Radosław Rychcik
Temat „podrobionej”, sfałszowanej egzystencji, nakładania masek, przyjmowania ról i życia naznaczonego strachem przed demaskacją jest ciekawy, może zwłaszcza dziś, tym bardziej szkoda, że nie przełożył się na lepszy spektakl.
27.09.2016 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Wesele”, reż. Radosław Rychcik
Spektakl ogląda się z przyjemnością i zainteresowaniem, także dlatego, że reżyser potrafi i nie boi się zaskakiwać.
19.01.2016 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Utalentowany pan Ripley”, reż. Radosław Rychcik
Sens całości staje się tak nieuchwytny jak prawdziwa osobowość Ripleya.
30.03.2015 -
Paszporty POLITYKI
Radosław Rychcik: ludzie teatru nie powinni zamykać się w gettach
Rozmowa z Radosławem Rychcikiem, reżyserem, laureatem Paszportu POLITYKI w dziedzinie teatru, o murzyńskich „Dziadach” i strategii skandalu w sztuce.
27.01.2015 -
Paszporty POLITYKI
Teatr: Radosław Rychcik
Za brawurowe włączenie polskiego arcydramatu w przestrzeń współczesnej zbiorowej wyobraźni.
13.01.2015 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Dziady”, reż. Radosław Rychcik
Pierwsza bodaj w historii inscenizacji „Dziadów” Mickiewicza próba nadania naszemu narodowemu poematowi uniwersalnego sensu to przedstawienie tyleż zaskakujące, co poruszające, inteligentne i przewrotne.
21.04.2014 -
Teatr
Recenzja spektaklu: "Diabeł", reż. Radosław Rychcik
Spektakl o banalności życia bez zła.
19.11.2013 -
Teatr
Recenzja spektaklu: "Madame Bovary", reż. Radosław Rychcik
Rychcik zderza gry formalne z XIX-wiecznym salonem
26.04.2010