W historii Jakuba i własnej widziałem wiele paralel. W końcu główny bohater to dupek i egocentryk – zwierza się Johan Renck, reżyser serialu „Czarnobyl”, teledysków (m.in. David Bowie i Madonna) i dramatu „Spaceman”, który pojawił się na Netflixie, a premierę miał na tegorocznym Berlinale.
„Problem trzech ciał” na podstawie powieści Liu Cixina to przede wszystkim pytanie o to, czego oczekujemy od fantastyki. Jakże mają zrozumieć nas kosmici, jeśli sami się nie rozumiemy?
W wieku 68 lat zmarł Akira Toriyama, jeden z najsłynniejszych japońskich twórców komiksów i gier komputerowych.
Choć wielki jaszczur debiutował na dużych ekranach 70 lat temu, kolejne pokolenia widzów wciąż chcą Godzillę oglądać. Skąd bierze się ten fenomen?
William Gibson opisuje współczesność tak, jakbyśmy byli bohaterami powieści science fiction. Amazon Prime pokaże serial „Peryferal” na podstawie jego prozy.
„Avatar: Istota wody” Jamesa Camerona może być ostatnią szansą na ożywienie dogasającego zainteresowania obrazem 3D w filmie. Nie zmienił losów kina, podobnie jak wiele innych technologicznych innowacji.
Finałowa odsłona nowej trylogii o dinozaurach jest najsłabszą z dotychczasowych. Efektowność i sceny akcji nie są w stanie wynagrodzić lenistwa scenarzystów, którzy nie potrafili znaleźć niczego ciekawego do roboty powracającym do franczyzy Samowi Neillowi, Laurze Dern i Jeffowi Goldbloomowi.
Ciemne zwierciadło science fiction pozwala lepiej zrozumieć trudne czasy, w jakich żyjemy. O czym może opowiedzieć nam seans „Diuny”?
„Diuna” Franka Herberta jest wielką pułapką, którą zastawia na nas autor. Czy wpadną w nią twórcy najnowszej ekranizacji tej klasyki science fiction, która wejdzie wkrótce do polskich kin?
„Diuna” może zmienić spojrzenie na to, jak ma wyglądać kinowa opowieść rozgrywająca się w kosmosie. Oczekiwania wobec superprodukcji Denisa Villeneuve′a urosły też ze względu na pandemię.