UOKiK
-
Rynek
InPost z Allegro spotkają się w sądzie, robi się gorąco. Za kim pójdą klienci?
Spór Allegro i InPost doszedł już do etapu sądowej walki o niemal 100 mln zł. Rozwód w takiej sytuacji jest nieunikniony, a obie firmy się na niego przygotowują. Klienci też powinni zacząć.
3.09.2025 -
Rynek
Kilkaset euro za opóźniony lot. Linie robią, co mogą, żeby ich nie płacić. Ale można z nimi wygrać
Na mocno spóźnionym locie tracimy wprawdzie czas, ale możemy zarobić nawet 600 euro, należy nam się bowiem odszkodowanie. Niełatwo je wyegzekwować. I tu pojawiają się, często już w hali przylotów, kancelarie odszkodowawcze.
5.08.2024 -
Rynek
Wojna marketów na reklamy i pozwy. Jak portugalska Biedronka i niemiecki Lidl biją się o Polskę
Dwie największe sieci handlowe walczą o miano najtańszej już nie tylko reklamami, ale i pozwami. Jednak nie dajmy się zwieść pozorom – obie korzystają na medialnej wrzawie, a kontrowersyjne promocje jeszcze wzmacniają ich dominację.
6.03.2024 -
Rynek
Wódka tańsza od akcyzy? Dyskonty idą na całość. To jeszcze promocja czy już dumping?
Gigantyczne przeceny w Lidlu i Biedronce może i cieszą klientów, ale irytują producentów. A sprzedaż wódki tańszej niż sama stawka akcyzy może obie sieci sporo kosztować.
23.02.2024 -
Rynek
Trzy ceny na jeden produkt? UOKiK przyjrzy się cenówkom w sieciach handlowych
48 proc. taniej przy zakupie sześciu sztuk, ale tylko z aktywnym kuponem w aplikacji i po wydaniu stu złotych – zasady promocji rozumieją już chyba tylko sieci, które same je wymyślają. Czy UOKiK zdoła powstrzymać to szaleństwo?
12.02.2024 -
Rynek
UOKiK nałożył rekordowe kary: ponad 31 mld zł. Państwo jest surowe, ale nieudolne
Trudno powiedzieć, czy to rekord skuteczności, czy raczej… śmieszności, bo żadna z gigantycznych kar nie zakończyła się przelewem na rzecz Skarbu Państwa.
9.05.2023 -
Rynek
Nowe klientki, stare problemy. Jak uniknąć konsumenckich pułapek?
Nieuczciwi sprzedawcy i nieetycznie działające firmy z pewnością zacierają ręce. Uchodźczynie i uchodźcy z Ukrainy mogą jeszcze łatwiej niż Polacy wpadać w konsumenckie pułapki. Jak lepiej ich chronić?
17.03.2023 -
Rynek
Koniec z plagą rzekomych promocji? Nowe przepisy weszły w życie. Wreszcie
Dzięki nowym unijnym przepisom wreszcie widzimy, jak często sklepy manipulują promocjami. Szkoda tylko, że na taką ochronę konsumenci w Polsce musieli czekać dłużej z powodu opieszałości rządu.
2.01.2023 -
Społeczeństwo
UOKiK surowo karze influencerów. Kończy się eldorado w sieci
Część influencerów z radością czeka, aż skończy się ukrywanie komercyjnych współprac w internecie. Inni się boją. Kary to sygnał, że UOKiK traktuje sprawę poważnie.
1.07.2022 -
Rynek
UOKiK zabrał się za influencerów. Nowy rozdział w polskim internecie
Dobrze się stało. Przez ostatnie lata można było czuć się jak frajer, kiedy oznaczało się każdą współpracę i patrzyło na brylujących w sieci celebrytów zupełnie przypadkowo fotografujących się z określoną marką wody, płynu do prania czy pasty do zębów.
14.10.2021