Cannes 2011: komu Złota Palma?

Nadmiar faworytów
Ostatnie akordy festiwalu przebiegały pod dyktando Almodovara i reperkusji związanych z uznaniem Larsa von Triera za persona non grata. Spirala absurdu, jakiej doświadczył Duńczyk, przypomina surrealistyczną przypowieść wymyśloną przez Kafkę.
Krwawy melodramat  „La piel que habito” (Skóra, w której żyję) Almodovara to chyba ostatni w konkursie mocny kandydat do głównych nagród.
Cannes 2011/materiały prasowe

Krwawy melodramat „La piel que habito” (Skóra, w której żyję) Almodovara to chyba ostatni w konkursie mocny kandydat do głównych nagród.

Przejęzyczenie reżysera, a później próbę rozładowania sytuacji na konferencji prasowej uznano za celową prowokację. Newsy, że autor „Melancholii” jest nazistą i rozumie Hitlera błyskawicznie wylądowały na czołówkach we wszystkich mediach. Gdy reżyser oficjalnie przeprosił, organizatorzy potraktowali go jak psa i zabronili zbliżać się do Pałacu festiwalowego. Jeśli więc otrzyma jakąś nagrodę, nie będzie mógł jej nawet odebrać.

Nie wiadomo, czy i w przyszłości zostanie tu kiedykolwiek jeszcze zaproszony.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną