Gry

Sztuczna terapeutka

Recenzja gry: „Eliza”

materiały prasowe
„Eliza” to interaktywna powieść wizualna napisana przez Matta Burnsa, wypalonego najemnika korporacji programistycznych.

Poniekąd rozliczenie z przeszłością, poniekąd autoterapia. Rzecz dzieje się w Seattle, mieście przenicowanym przez Amazon i Microsoft. Evelyn, niegdyś programistka w odnoszącym sukcesy startupie, potem uciekinierka z kultury hi-tech, próbuje określić się na nowo. Zatrudnia się jako „proxy” – żywy awatar konstruktu sztucznej inteligencji Eliza służącego jako życiowy doradca i terapeuta. Jej zadaniem jest wypowiadanie komunikatów formułowanych przez SI, aby klient czuł się swojsko, „rozmawiając” z żywym człowiekiem. Nie ma prawa ingerować w treść wypowiadanych porad, ale...

Eliza, Zachtronics, GOG.com, Windows, Linux, Mac OS X

Polityka 36.2019 (3226) z dnia 03.09.2019; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Sztuczna terapeutka"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Ja My Oni

Kryzysowe relacje dzieci z rodzicami

Prof. dr hab. Katarzyna Schier o tym, jak polska historia wpływa na polskie rodziny.

Katarzyna Czarnecka
06.05.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną