Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Paszporty POLITYKI

Materiały wykorzystane podczas gali Paszportów POLITYKI 2019

Dawid Podsiadło Dawid Podsiadło Leszek Zych / Polityka

FILM

Bartosz Bielenia: fragmenty zwiastuna i filmu „Boże Ciało”, reż. Jan Komasa, producent: Aurum Film, dystrybutor: Kino Świat

Bartosz Kruhlik: fragmenty zwiastuna filmu „Supernova”, reż. Bartosz Kruhlik, producent: Studio „Młodzi i Film” im. Andrzeja Munka, dystrybutor: Forum Film

Mateusz Pacewicz: fragmenty zwiastuna oraz filmu „Boże Ciało”, reż. Jan Komasa, producent: Aurum Film, dystrybutor: Kino Świat

TEATR

Magdalena Drab: fragment zwiastuna spektaklu „Wyzwolenia”, reż. Piotr Cieplak, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

Monika Frajczyk: fragmenty rejestracji spektaklu „Cząstki kobiety”, reż. K. Mundruczo, TR Warszawa; fragmenty rejestracji spektaklu „Dług”, reż. Jan Klata, Teatr Nowy Proxima w Krakowie

Weronika Szczawińska: fragmenty spektaklu „Nigdy więcej wojny”, reż. Weronika Szczawińska, Komuna Warszawa; fragmenty spektaklu „Rozmowa o drzewach”, reż. Weronika Szczawińska, Komuna Warszawa; fragmenty spektaklu „Po prostu”, reż. Weronika Szczawińska, Instytut Sztuk Performatywnych

LITERATURA

Weronika Murek: okładka książki „Feinweinblein. Dramaty”, Weronika Murek, Wydawnictwo Czarne

Dominika Słowik: okładka książki „Zimowla”, Dominika Słowik, Wydawnictwo Znak

Urszula Zajączkowska: okładka książki „Patyki, badyle”, Urszula Zajączkowska, Wydawnictwo Marginesy

SZTUKI WIZUALNE

Alex Baczyński-Jenkins: dokumentacja performansu „Nim zakwitnie tysiąc róż (z Warszawą w tle)”, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa 2018, fot. Spyros Rennt; dokumentacja performansu „Nim zakwitnie tysiąc róż (z Warszawą w tle)”, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa 2018, fot. Karolina Zajączkowska; „Untitled (Holding Horizon)”, Alex Baczyński-Jenkins, 2018, London Frieze Artist Award, fot. Spyros Rennt; „Untitled (Holding Horizon)”, Alex Baczyński-Jenkins, 2018. Performance part of Meetings on Art, 58th Venice Biennale, 2019, fot. Riccardo Banfi – dzięki uprzejmości Delfina Foundation and Arts Council England; Tańce bez tytułu, Alex Baczyński-Jenkins, 2019, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, fot. Dawid Nickel; „Until a thousand roses bloom (with Warsaw in the background)”, Alex Baczyński-Jenkins, 2018, w ramach Such Feeling, Kunsthalle Basel, 2019, fot. Diana Pfammatter / Kunsthalle Basel

Weronka Gęsicka: zdjęcia z cyklu Traces, z cyklu Kolekcja, z cyklu SMASH (fotografie źródłowe: Alamy), Weronika Gęsicka, zdjęcia dzięki uprzejmości artystki i Galerii Jednostka

Roman Stańczak: zdjęcie „Roman Stańczak pracujący nad rzeźbą LOT”, film dokumentalny „LOT”, reż. Anna Zakrzewska i Łukasz Ronduda, 2019; zdjęcie dokumentujące rzeźbę LOT, Roman Stańczak, Pawilon Polski, 58 Międzynarodowa Wystawa Sztuki – La Biennale di Venezia, Wenecja 2019, fot. Weronika Wysocka; dokumentacja projektu „Wiatrołomy”, Roman Stańczak, Zachęta, Warszawa 2018, fot. Weronika Wysocka; dokumentacja „STAŃCZAK_LOT_ praca nad wystawą”, fot. Bartosz Górka

MUZYKA POWAŻNA

Jakub Józef Orliński: fragment teledysku „Jakub Józef Orliński – Bononcini: Infelice mia costanza (Aminta)” z albumu „Facce d’Amore”, wyk. Jakub Józef Orliński, Il Pomo d′Oro, dyr. Maxim Emelyanychev (P) 2019 Warner Classics/Erato; fragment teledysku „Jakub Józef Orliński – Händel: Pena tiranna (Amadigi di Gaula)” z albumu „Facce d’Amore”, wyk. Jakub Józef Orliński, Il Pomo d′Oro, dyr. Maxim Emelyanychev (P) 2019 Warner Classics/Erato; utwór Giovanniego Bononciniego „Infelice mia Costanza (Aminta)” z albumu „Facce d’Amore”, wyk. Jakub Józef Orliński, Il Pomo d′Oro, dyr. Maxim Emelyanychev (P) 2019 Warner Classics/Erato

Krystian Lada: fragment materiału audiowizualnego oraz podkład muzyczny z opery „I Capuleti i e Montecchi”, V. Bellini, Opera Wrocławska; fragment nagrania superwidowiska „Nabucco”, G. Verdi, Opera Wrocławska

Martyna Pastuszka: fragment materiału audiowizualnego oraz podkład muzyczny J. Haydn – Symfonia nr 13 D-dur – cz. I Allegro molto, {oh!} Orkiestra Historyczna; fragment materiału audiowizualnego W.A. Mozart – Requiem – Dies Irae, {oh!} Orkiestra Historyczna

MUZYKA POPULARNA

Błażej Król: fragment teledysku „Smaki i Zapachy”, Król, wydawca ART2 Music, dystrybucja Agora

Robert Piernikowski: fragment teledysku „Dobre duchy”, Piernikowski, „The Best of moje getto”, Asfalt Records; fragment teledysku „Trwamy”, Piernikowski, „No fun”, Latarnia Records

Hania Rani: fragment teledysku „Glass”, Hania Rani, Gondwana Records

KULTURA CYFROWA

Jacek Brzeziński, Artur Ganszyniec: fragment trailerów gry „Wanderlust. Travel Stories”, Different Tales

Aleksandra Jarosz: fragment trailera gry „Fantastic Fetus”

Dawid Ciślak: fragment trailera oraz teasera gry „We. The Revolution”, Polyslash

KREATOR KULTURY

Zdjęcie Olgi Tokarczuk, fot. Karpati & Zarewicz/ZAiKS

Oraz:

Sylwetki nominowanych: fot. Leszek Holf-Zych („Polityka”)

Oprawa muzyczna gali: Wacław Zimpel

Dawid Podsiadło z zespołem: „Trofea” (autor tekstu: Dawid Podsiadło, autor muzyki: Bartosz Dziedzic)

Artur Rojek z zespołem: „Kundel” (autor tekstu: Radek Łukasiewicz, autorzy muzyki: Artur Rojek, Bartosz Dziedzic), „Bez końca” (autor tekstu: Radek Łukasiewicz, autorzy muzyki: Artur Rojek, Bartosz Dziedzic), „Sportowe życie” (autor tekstu: Radek Łukasiewicz, autorzy muzyki: Artur Rojek, Bartosz Dziedzic)

Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Legendarny Boeing 747 przechodzi do historii

Po ponad półwieczu dominacji na niebie do historii przechodzi Boeing 747, Jumbo Jet. Samolot, który zmienił lotnictwo cywilne. I świat.

Olaf Szewczyk
21.03.2023
Reklama