Osoby czytające wydania polityki

„Polityka” - prezent, który cieszy cały rok.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Komunikowanie ciałem

Recenzja wystawy: II Dwubiegunowe Spotkania ze Sztuką Performance

materiały prasowe
Pochodzą z różnych stron świata, opowiadają o różnych ważnych sprawach, ciekawie, boleśnie, zaskakująco, a nawet szokująco.

Performer to mieszanka (w różnych proporcjach) mima, psychoterapeuty, posłannika idei, duchowego i cielesnego ekshibicjonisty oraz – oczywiście – artysty. Ta forma wyrazu, w której twórca korzysta głównie z własnego ciała, intryguje od dawna. Dzięki performance’owi i blisko z nim spokrewnionemu happeningowi na stałe trafiły do historii sztuki grupy Fluxus, Gilbert&George i Akcjoniści Wiedeńscy czy Marina Abramović. I my mamy w kraju wielce zacną historię tego nurtu sztuki, pisaną m.in. przez Tadeusza Kantora, Jerzego Beresia, a w ostatnich latach Cezarego Bodzianowskiego czy grupę Sędzia Główny. W dwudniowym sopockim maratonie udział bierze osiem artystek – tym razem jest to kobieca odsłona imprezy – w większości traktujących performance jako główną formę artystycznej wypowiedzi, uprawiających go od lat. Pochodzą z różnych stron świata, opowiadają o różnych ważnych sprawach, ciekawie, boleśnie, zaskakująco, a nawet szokująco.

 

II Dwubiegunowe Spotkania ze Sztuką Performance, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, 24–25 stycznia

Polityka 4.2014 (2942) z dnia 21.01.2014; Afisz. Premiery; s. 63
Oryginalny tytuł tekstu: "Komunikowanie ciałem"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Przebudzenie na Majdanie. 10 lat temu nikt nie postawiłby hrywny na to, że dojdzie do rewolucji

Ucieczka prezydenta Wiktora Janukowycza 22 lutego 2014 r. stała się symbolem zwycięstwa ukraińskiej Rewolucji Godności. Dała także pretekst do aneksji Krymu i rosyjskiej wojny przeciwko Ukrainie.

Edwin Bendyk
20.02.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną