Czy producenci alkoholi powinni podawać liczbę kalorii na etykietach?

Procenty czy kalorie
Komisja Europejska zamierza rozliczać przemysł spirytusowy z kaloryczności trunków. I słusznie: konsumentów należy uświadamiać, dlaczego rośnie im mięsień piwny.
Kakbik/Twitter

Skoro mamy w Unii Europejskiej prawo zmuszające producentów żywności do dokładnego informowania o składzie i wartości odżywczej artykułów spożywczych, dlaczego podobnych informacji nie umieszczać na etykietach napojów alkoholowych?

Z takiego założenia wyszła brytyjska europosłanka Glenis Willmott. Już po raz drugi próbuje przekonać Komisję Europejską, by ta zmusiła przemysł spirytusowy do podawania na opakowaniach trunków liczby kalorii.

Za pierwszym razem sojusz producentów oparł się temu pomysłowi.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną