Jak astrofizyk kaleczył przepiórki

Sieć 5G, koronawirus i pseudonaukowe bzdury

Nie ma dnia, żeby wśród doniesień o „najnowszych odkryciach nauki” nie znalazł się błąd, przekłamanie, półprawda, kłamstwo. Nie ma dnia, żeby wśród doniesień o „najnowszych odkryciach nauki” nie znalazł się błąd, przekłamanie, półprawda, kłamstwo. Getty Images
Nikt nie szkodzi nauce tak bardzo, jak osoby ze środowiska akademickiego publikujące pseudonaukowe bzdury. Tym razem o sieci 5G i koronawirusie.
W Europie płoną maszty sieci komórkowej 5G, podpalane przez grupki radykałów (do czerwca odnotowano 140 przypadków, m.in. w Polsce).PantherMedia W Europie płoną maszty sieci komórkowej 5G, podpalane przez grupki radykałów (do czerwca odnotowano 140 przypadków, m.in. w Polsce).

Czasopismo naukowe „Journal of Biological Regulator and Homeostatic Agents” zszokowało świat. W lipcu ukazał się tam artykuł, którego autorzy twierdzą, że technologia 5G prowadzi do powstawania koronawirusów w komórkach skóry. Jak to możliwe?! Wywód autorów w skrócie: DNA jest zwinięte jak cewka, więc odbiera fale; potem drga, a kształt drgań przybiera kształt zasad azotowych (kluczowych elementów DNA). Gdy takie fale przemieszczają się przez komórkę, pojawiają się wolne miejsca w kształcie zasad, więc wypełniają je nowe zasady i w ten sposób syntetyzują się elementy koronawirusa.

Polityka 34.2020 (3275) z dnia 18.08.2020; Nauka i cywilizacja; s. 52
Oryginalny tytuł tekstu: "Jak astrofizyk kaleczył przepiórki"

Niezwykły film o Tonym Haliku

Nowy film przypomina postać Tony’ego Halika – polskiego podróżnika, honorowego „białego Indianina”, nieustraszonego reportera, który realizm magiczny uprawiał w życiu i pracy.

Aneta Kyzioł