Rynek

FM Logistic Centralna Europa – partner we wdrażaniu strategii omnichannel

FM Logistic Centralna Europa FM Logistic Centralna Europa Materiały partnera
Popularyzacja zakupów internetowych w kanale B2C przyczyniła się do ich rozkwitu w sektorze B2B. Coraz więcej firm handlowych uznaje za strategiczne operowanie w kilku kanałach sprzedaży. Może ono przybrać formę multichannel, cross-channel, czy też najbardziej zaawansowaną – omnichannel. Wdrożenie każdego z tych modeli jest dla organizacji wyzwaniem, a kluczową rolę odgrywa tu doświadczony i zaufany partner logistyczny.

Rynek sprzedaży dziś

Jesteśmy obecnie świadkami czwartej rewolucji przemysłowej, której jedną z cech jest konieczność funkcjonowania w dwóch przenikających się wzajemnie światach – rzeczywistym i cyfrowym. Ogólnie dostępny Internet, smart-urządzenia mobilne, czy media społecznościowe sprawiły, że zachowania, a także oczekiwania konsumentów uległy znaczącym zmianom. W odpowiedzi na ten trend firmy handlowe rozpoczęły eksplorację internetowych kanałów sprzedaży za pomocą własnych e-sklepów, e-platform zakupowych, czy też marketplace’ów, dążąc jednocześnie do zapewnienia swoim klientom satysfakcjonujących i jednakowych w odbiorze doznań zakupowych bez względu na to, kiedy, gdzie i na jakim etapie procesu dochodzi do kontaktu sprzedawca-kupujący.

Dynamicznie rozwijający się handel B2C e-commerce wyznacza standardy handlu elektronicznego i zmusza użytkowników B2B do kopiowania dobrych praktyk obsługi klienta detalicznego. To właśnie ten obszar rynku zdaniem ekspertów będzie rósł najszybciej. Frost&Sullivan w swoim raporcie „Future of B2B Online retailing” przewiduje, że sprzedaż Online w sektorze B2B może stanowić w roku 2020 blisko 27 proc. światowego handlu, a wartość całego rynku e-commerce B2B wyniesie 6,7 bilionów USD, przewyższając ponad dwukrotnie wartość rynku B2C, która jest wyceniana na 3,2 biliony USD. Europa będzie światowym liderem pod tym względem.

FM Logistic Centralna Europamat. pr.FM Logistic Centralna Europa

Rozwiązania FM Logistic Centralna Europa dla omnichannel

Od kilku lat FM Logistic CE nie tylko uważnie przyglądał się zmianom zachodzącym w handlu, ale aktywnie wspierał ich dalszy rozwój od strony logistyki i łańcucha dostaw doskonaląc swoje usługi świadczone dla tej kategorii klientów. Dzięki temu firma zdobyła odpowiednią wiedzę, zasoby i rozwiązania systemowe pozwalające jej obsługiwać dowolny kanał sprzedaży - elementy, które musi zapewnić partner logistyczny klientom wdrażającym strategię omnichannel.

Odpowiednio zbalansowana infrastruktura własnych i wynajętych obiektów wchodzących w skład sieci magazynów i centrów przeładunkowych FM Logistic CE pozwala sprawnie i szybko adaptować się do oczekiwań klientów w obszarach magazynowania i transportu.

Wypracowana przez lata doskonałość operacyjna w kanale B2B w połączeniu z rozwiązaniami dla kanału e-commerce B2B i B2C umożliwia oferowanie „pod jednym dachem” obsługi magazynowej dla klientów prowadzących sprzedaż wielokanałową, przy jednoczesnym wypracowaniu synergii w obszarach operacji i kosztów.

FM Logistic Centralna Europamat. pr.FM Logistic Centralna Europa

Gotowe zamówienia są dostarczane do odbiorców przy użyciu szerokiego wachlarza usług dostępnych na rynku, obejmujących m.in. dostawy palet i paczek do klientów biznesowych i indywidualnych, dostawy do centrów dystrybucyjnych, sklepów wielkopowierzchniowych hurtowni, centrów handlowych, ale też do domów, z usługą wniesienia, paczkomatów i punktów odbioru. W 2014 roku firma na poziomie Grupy wdrożyła usługę CityLogin - projekt dla logistyki miejskiej obejmujący dostawy świadczone samochodami zasilanymi elektrycznie, gazem, pojazdami hybrydowymi oraz rowerami cargo.

FM Logistic Europa Centralna jest częścią Grupy FM, globalnego lidera rozwiązań logistycznych powstałego we Francji, obecnego dzisiaj na 3 kontynentach, w 14 krajach na świecie. W regionie Centralnej Europy firma obecna jest w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. FM Logistic CE posiada 19 platform logistycznych, 24 magazyny przeładunkowe i zatrudnia ponad 5 500 pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 000 mkw. powierzchni magazynowej tworząc ponad 1 000 000 miejsc paletowych, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. To uznana marka, na rynku polskim wielokrotnie nagradzana w godłem Operator Logistyczny Roku. W ostatnich latach uwaga organizacji jest skoncentrowana na kompleksowych rozwiązaniach dla łańcucha dostaw wspierających klientów we wdrażaniu ich strategii omnichannel.

Polityka 17.2020 (3258) z dnia 21.04.2020; Artykuł sponsorowany; s. 39
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Młodzi: monogamia to tylko jedna z opcji

Amelia chętnie słucha, gdy jej chłopak opowiada, jak mu się udała randka z drugą dziewczyną. Dla coraz większej liczby młodych monogamia przestaje być normą. Staje się tylko jedną z opcji.

Norbert Frątczak
11.10.2021
Reklama