Rabaty na prenumeratę cyfrową Polityki

40% lub 50%

Subskrybuj
Rynek

Złoty środek od Opla

Nowy Opel Astra Nowy Opel Astra mat. pr.
Modernizując Astrę Opel postawił na oszczędność i ekologię. Inżynierowie zadbali jednak, by nie odbiło się to kosztem dynamiki.

Najnowsza generacja kompaktowego modelu Opla to najbardziej wydajna Astra w historii. Konieczność dostosowania napędów do nowych norm nie odbiła się na osiągach.

Dzięki nowoczesnym silnikom i przekładniom, Astra, która od lat jest znana ze swojej jakości, może dodatkowo pochwalić się inną cechą. W obecnej odsłonie jest najoszczędniejszą Astrą w historii modelu, przy emisji dwutlenku węgla ograniczonej nawet o 21 proc. w porównaniu z poprzednią wersją. W przypadku pięciu z siedmiu dostępnych zespołów napędowych emisję udało się obniżyć poniżej magicznego progu 100g/km. Ultranowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Astra o mocy od 105 KM do 145 KM zapewniają dynamiczne osiągi oraz gwarantują najwyższy komfort jazdy, nie zaskoczą wysokimi rachunkami na stacjach benzynowych.

Wnętrze Opla Astrymat. pr.Wnętrze Opla Astry

Astra z podstawowym (110 KM) silnikiem benzynowym wykorzystywana do jazdy w cyklu mieszanym zadowoli się 5,3 l benzyny na 100 km wg normy WLTP. W najmocniejszej benzynowej odsłonie (145 KM) do przejechania 100 km wystarczy natomiast 5,9 l paliwa. Diesel o mocy 105 KM, będzie potrzebował już tylko 4,5 l ON, a ten mocniejszy (122 KM), jedynie o 0,1 l więcej. Imponująca poprawa w zakresie emisji oraz zapotrzebowania na paliwo, nie odbiła się jednak na dynamice prowadzenia ani komforcie podróżowania. Jak to możliwe? Ponieważ nie obniżano znacząco mocy nowych silników. Inżynierowie Opla postawili na fizykę. Istotne znaczenie dla obniżenia zużycia paliwa miały testy przeprowadzanie w tunelu aerodynamicznym. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego wynoszącym 0,26 jest obecnie najbardziej opływowym kombi w klasie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem pod tym względem w klasie kompaktowych hatchbacków. Dzięki temu nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku.

Podczas modernizacji modelu poprawiono również zawieszenie. Dzięki temu auto zdecydowanie lepiej zachowuje się na drodze. Znacznie lepsze jest także tłumienie nierówności. Poprawiono również układ kierowniczy. Auto zostało tak zestrojone, że jest optymalne pod każdym względem.

Nowy Opel Astramat. pr.Nowy Opel Astra

Wydajność i jakość prowadzenia to nie jedyna cecha nowej Astry. Wraz z modernizacją modelu pod jego dach trafiła cała lista nowoczesnych rozwiązań wspierających kierowcę i niespotykanych w innych kompaktach. Jednym z przykładów są opcjonalne, matrycowe reflektory IntelliLux LED. Dzięki nim droga zawsze oświetlana jest maksymalnym słupem światła, ale nie powodującym oślepiania innych kierowców. Na kilka zdań zasługuje również nowa zaawansowana przednia kamera. Jest mniejsza i bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych.

Nabywcy Astry mają do wyboru najnowszej generacji systemy Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak w Oplu Insignii flagowy system Multimedia Navi Pro ma ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy. System Multimedia Navi Pro umożliwia personalizację ustawień oraz reaguje na polecenia głosowe. Usługi nawigacji online sprawiają, że podróż jest bardziej relaksująca.

Wnętrze Opla Astrymat. pr.Wnętrze Opla Astry

Do wyposażenia pojazdu należy także system eCall służący do wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Przyjemność z jazdy dopełnia system nagłośnienia Bose. Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i dowodzi, że nowy Opel Astra ponownie wyznacza standardy w swojej klasie, oferując najnowsze technologie, doskonałe osiągi przy wzorowo niskich wartościach zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla – zarówno w przypadku silników Diesla, jak i jednostek benzynowych.

Podsumowując. Nowe, rygorystyczne normy, które wielu producentów zmusiły do przejścia do defensywy polegającej na ograniczaniu emisji i apetytu na paliwo kosztem dynamiki i jakości prowadzenia samochodów, w Oplu znaleziono złoty środek na pogodzenie wymagań legislatorów z oczekiwaniami klientów. Nowa Astra jest oszczędniejsza i jeździ się nią przyjemniej. Podczas gdy za mniejsze spalanie i emisję często płaci się słabszą dynamiką. W Astrze wartości te są dodatkiem do wydajniejszego i sprawniejszego samochodu.

Więcej informacji: https://www.opel.pl/promocje/promocje-2019/index/nowa-corsa.html#opel-kredyt

Polityka 39.2020 (3280) z dnia 22.09.2020; Rynek; s. 43
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Ludzie i style

Polityka przy stole. Symulator kampanii wyborczej i inne planszówki

Kogo znane na co dzień z ekranów i gazet polityczne spory nadal bardziej ekscytują, niż męczą, może sprawdzić swoich sił w ich wersji pudełkowej. Uwaga – wciągają jak prawdziwe.

Michał Klimko
25.11.2021
Reklama