Rynek

Elektryzująca przyszłość Opla

Opel Grandland X Hybrid4 Opel Grandland X Hybrid4 mat. pr.
Opel stawia na elektromobilność. Chodzi nie tylko o wprowadzanie kolejnych modeli na prąd. Chodzi przede wszystkim o ułatwienie przesiadki z auta spalinowego do bezemisyjnego.

Elektromobilność według Opla jest prosta. Niemiecka marka dołożyła starań, aby posiadanie i użytkowanie auta elektrycznego było tak łatwe, jak obsługa smartfona. Dlatego Opel, poza oferowaniem samych aut na prąd, ułatwia do nich przesiadkę. Jak? Proponując kompleksowe rozwiązanie, dzięki któremu wejście do elektromobilnej społeczności jest bezproblemowe. W razie potrzeby, Opel zapewni pomoc w wyborze i instalacji przydomowej ładowarki do samochodów elektrycznych. Co więcej, oferuje aplikację za pośrednictwem której można sprawdzić stan naładowania akumulatora i zaplanować harmonogram ładowania, uwzględniając pory dnia o niższej stawce za pobór energii. Każdy właściciel elektrycznego Opla ma też możliwość skorzystania z jednego z pakietów serwisowych Opel Flexcare-e – czyli kompleksowego programu dodatkowej ochrony kierowcy i samochodu. Pakiety te obejmują pomoc drogową opel assistance, ochronę pogwarancyjną, obsługę okresową i elementy eksploatacyjne. Wszystkie elektryczne samochody tej marki objęte są ośmioletnią (lub do 160 tys. km) gwarancją zachowania minimum 70 proc. pierwotnej pojemności akumulatora.

Gniazdo do ładowania – Opel Grandland X Hybrid4mat. pr.Gniazdo do ładowania – Opel Grandland X Hybrid4

Nic, tylko wsiadać do Opla na prąd. Na przykład do eleganckiego Grandlanda X Hybrid. To nie tylko duży SUV ale – dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego typu plug-in – bardzo oszczędny pojazd. Dostępny jest w wersji z napędem na jedną lub obie osie. W każdej za napęd odpowiada hybryda benzynowej jednostki 1.6 z silnikiem elektrycznym. Wersja z napędem na przód dysponuje mocą 225 KM. Zwolennicy napędu na wszystkie koła otrzymają (dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych) aż 300 KM. Bateria o pojemności 13,2 kWh pozwala przejechać w trybie bezemisyjnym nawet 59 km. Zużycie paliwa w trybie hybrydowym wynosi 1,5-1,3 l na 100 km (wg WLTP).

Opel Corsa-emat. pr.Opel Corsa-e

Dla tych, którzy już dziś chcą przesiąść się w samochód pełni elektryczny, Opel przygotował zasilaną prądem wersję Corsy. Corsa-e to miejskie auto, które jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu nawet do 337 km (zgodnie ze standardem WLTP). Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować do 80 proc. nawet w ciągu pół godziny, pod warunkiem korzystania z szybkich ładowarek prądu stałego (100kW). Układ napędowy tego samochodu rozwija 136 KM i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód. To sprawia, że Corsa-e wyróżnia się elastycznością i dynamiką. Auto przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 s! Dodatkowo – jak na innowacyjne auto przystało – może być wyposażona jak samochód z segmentu premium. Matrycowe reflektory, czy systemy ułatwiające jazdę w mieście takie jak tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go, zaawansowany układ utrzymania w linii pasa ruchu, panoramiczna kamera cofania 180 stopni, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu to tylko kilka przykładów.

Opel Mokka-emat. pr.Opel Mokka-e

Grandland X Hybrid i Corsa-e to dopiero początek elektrycznej ofensywy Opla. Wkrótce do e-rodziny dołączy Mokka-e. To całkowicie nowa, zaprojektowana od podstaw, generacja uwielbianego w Polsce małego -SUV-a. Tym razem także w wersji z 136-konnym silnikiem elektrycznym. Zamówienia można już składać. Opel ma propozycje również dla przedsiębiorców. Vivaro-e Furgon to w pełni elektryczny samochód dostawczy. Do wyboru są dwa pakiety baterii o pojemności 50 kWh z zasięgiem do 238 km lub 75 kWh z zasięgiem do 339 km (wg WLTP). Rodzinę uzupełnia też elektryczna wersja Zafiry Life. Podobnie jak Vivaro-e z dwoma pakietami baterii do wyboru. Łącznie w 2021 r. w gamie Opla będzie 9 zelektryfikowanych modeli. W 2024 r. każdy z oferowanych przez tę markę modeli będzie występował również jako elektryczny lub hybrydowy typu -plug-in. Skąd ten elektryczny pęd? Wbrew pozorom nie wynika wyłącznie ze zmieniających się przepisów, ani z chwilowej mody. Sens i cel elektryfikacji flot Opel wyjaśnia w innowacyjny sposób serią podcastów „Pod prąd” z udziałem Marcina Dorocińskiego, ambasadora marki Opel znanego z troski o klimat, oraz jego gości specjalnych, reprezentujących zróżnicowane dziedziny życia: rapera Piotra „Vienio” Więcławskiego, profesora nauk biologicznych Piotra Skubały, prezesa Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych Marcina Korolca i eko-aktywistki Pauliny Górskiej (do posłuchania na www.żyjpodprąd.pl, YouTube i waszych aplikacjach podcastowych).

Więcej informacja znajdą Państwo na stronie: https://www.opel.pl/e-mobilnosc.html

Polityka 52.2020 (3293) z dnia 20.12.2020; Rynek; s. 75
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Wyjątkowo długie wolne po Nowym Roku. Rodzice oburzeni. Dla szkół to konieczność

Jeśli ktoś się oburza, że w szkołach tak często są przerwy w nauce, niech zatrudni się w oświacie. Już po paru miesiącach będzie się zarzekał, że rzuci tę robotę, jeśli nie dostanie dnia wolnego ekstra.

Dariusz Chętkowski
04.12.2024
Reklama