Rynek

Strategia Demograficzna 2040. Pustosłowie zamiast polityki prorodzinnej

Mateusz Morawiecki, Marlena Maląg i Barbara Socha prezentują Strategię Demograficzną 2040. Mateusz Morawiecki, Marlena Maląg i Barbara Socha prezentują Strategię Demograficzną 2040. Adam Guz / Kancelaria Prezesa RM
W Strategii Demograficznej 2040 nie ma nic, co pozwoliłoby mieć nadzieję, że Polacy będą chcieli i mogli mieć więcej dzieci, a za niecałe 20 lat ludność naszego kraju przestanie się kurczyć. Nie pochwalił jej ani jeden demograf, premier – jak zwykle – chwalił się sam.

Polacy marzą o rodzinie dwa plus trzy, z psem oraz domkiem na przedmieściu – uważa wiceminister rodziny Barbara Socha. Nie bardzo wiadomo, skąd to wie, może z amerykańskich filmów, bo z żadnych badań to nie wynika. Eksperci wiedzą natomiast dość dokładnie, jakie są przyczyny, że Polacy decydują się mieć więcej dzieci na emigracji niż we własnym kraju. Z przedstawionej przez premiera Morawieckiego Strategii Demograficznej 2040 nie wynika, że te przyczyny zostaną usunięte. To, co szumnie nazywa strategią, jest po prostu zbiorem obietnic zawartych już w

  • demografia
  • in vitro
  • Mateusz Morawiecki
  • mieszkanie plus
  • Polski Ład
  • Reklama

    Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

    Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
    By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

    Informacja o RODO

    Polityka RODO

    • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
    • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
    • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
    • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Czytaj także

    Historia

    Droga sztuka – w co się teraz inwestuje

    Aukcyjny rynek sztuki w Polsce w swojej 30-letniej historii przeżywał hossy i bessy, mody i nagłe zwroty. Ale mniej więcej od roku po prostu staje na głowie.

    Piotr Sarzyński
    22.07.2021