Zmodernizowana Skoda KODIAQ, dostępna m.in. w wariantach SPORTLINE, L&K oraz RS to komfort i emocje na trzy różne sposoby. Dzięki charakterystycznym elementom stylistycznym, jakości materiałów, komforcie podróżowania i prowadzenia zapewnia doznania, które sprawiają, że z każdego z tych modeli po prostu nie chce się wysiadać. Pod maskę trafiły silniki z najnowszej, niskoemisyjnej generacji EVO o mocach od 150 do 245 KM. We wszystkich trzech odmianach postawiono na parametry i wyposażenie, zapewniające radość z jazdy.
Jednym z nich jest progresywny układ kierowniczy, łączący sportowy charakter z łatwością użytkowania, standardowo montowany w wariancie SPORTLINE i RS. Zależne od kąta skrętu zmienne przełożenie układu kierowniczego zapewnia stabilniejsze i pewniejsze prowadzenie przy wyższych prędkościach oraz większą zwinność w zakrętach. Siła potrzebna do wykonania ruchu kierownicą jest niewielka podczas skręcania i parkowania w mieście.
Specjalnie dla modeli KODIAQ Sportline i RS przygotowano cyfrowy zestaw wskaźników Virtual Cockpit z pięcioma widokami i dynamicznym tłem. Ekran o przekątnej 10,25 cala wyświetla informacje, które mogą być indywidualnie konfigurowane przez kierowcę. Dostępny we wszystkich wersjach napęd na cztery koła z funkcją OFF-ROAD zapewnia zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo w trudniejszym terenie.
Skoda KODIAQ Laurin&Klement – w królestwie komfortu
Najnowsza Skoda KODIAQ L&K z zewnątrz wyróżnia się chromowanymi elementami wykończenia, prowadzonymi wokół osłony chłodnicy i okien. Srebrne wykończenie otrzymały także dachowe relingi oraz dyfuzor i końcówka układu wydechowego. Luksusowa odmiana popularnego SUVa ma przyciemniane boczne szyby i tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz animowanym efektem powitalnej iluminacji. Model L&K jest standardowo wyposażony w najnowocześniejsze reflektory Full LED Matrix. Standardowo Skoda KODIAQ L&K opuszcza czeską fabrykę na antracytowych, 19-calowych aluminiowych obręczach kół Sirius. Wyjątkowy charakter odmiany L&K podkreśla umieszczony na obu błotnikach emblemat.
Na liście komfortowego wyposażenia są montowane w standardzie, wentylowane, skórzane, czarne lub beżowe fotele z perforacją. Regulowane elektrycznie i z pamięcią ustawień. Całości dopełniają kontrastowe szwy w desce rozdzielczej i tapicerce drzwi oraz ozdobne listwy, wykończone błyszczącą czernią. Na wielofunkcyjnej kierownicy znalazło się logo L&K. Natomiast pedały ozdobiono chromowanymi nakładkami. Nie mogło zabraknąć także nastrojowego oświetlenia wnętrza LED z rozszerzonym zakresem funkcji. Melomani docenią fakt, że w standardowym wyposażeniu wersji L&K znajduje się również nagłośnienie CANTON.
Skoda KODIAQ Sportline – sportowy styl
Odmiana Sportline charakteryzuje się ożebrowaniem chłodnicy w kolorze matowej czerni oraz połyskującym, czarnym obramowaniem grilla. Obramowanie szyb, boczne lusterka i relingi dachowe również są czarne, podobnie jak napis Skoda i oznaczenie nazwy modelu na pokrywie bagażnika. Końcówki układu wydechowego i listwa nad tylnym dyfuzorem są chromowane, a przednie i tylne spojlery i progi pomalowano w kolorze nadwozia. Standardem w wersji Sportline są 19-calowe, antracytowe aluminiowe obręcze kół Triglav i tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz animowanym efektem iluminacji na powitanie, a także przyciemniane boczne szyby. Z przodu umieszczono ozdobne emblematy z napisem Sportline.
Również wnętrze Skody KODIAQ Sportline zdominowały czarne, sportowe akcenty i dekoracyjne elementy z efektem włókna węglowego. Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i kontrastowymi, szarymi przeszyciami pokryto czarną tapicerką Suedia, podobnie jak wewnętrzne osłony drzwi. Fotel kierowcy jest standardowo regulowany elektrycznie i ma funkcję pamięci. Trójramienna sportowa kierownica otrzymała srebrne, kontrastujące przeszycia i logo Sportline. Całości dopełnia czarna podsufitka. W wyposażeniu są także nakładki na pedały z nierdzewnej stali.
Skoda KODIAQ RS – czyste emocje
Zachwyca dopracowany również wygląd sportowego wariantu RS. Podkreślające charakter detale nadwozia – osłonę chłodnicy, obramowanie szyb i dachowe relingi wykończono połyskującą czernią, a 20-calowe aluminiowe obręcze kół Sagitarius w kolorze metalicznej czerni otrzymały aerodynamiczne osłony. Z zewnątrz model KODIAQ RS wyróżnia się także charakterystycznym kształtem przedniego zderzaka. Reflektory w technologii Full LED Matrix są standardem. Podobnie jak we wszystkich modelach RS, z tyłu na całą szerokość pojazdu rozciąga się odblaskowy pas. Logo RS można także znaleźć na pokrywie bagażnika i osłonie chłodnicy.
Najważniejsze elementy wewnątrz to cyfrowy zestaw wskaźników, głęboko profilowane sportowe czarne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, kontrastowymi czerwonymi przeszyciami i haftowanymi tą samą czerwoną nicią literami RS oraz wykończenia drzwi – podobnie jak fotele i drzwi, pokryte tapicerką Suedia z przeszyciami w romby.
Jednak tym co najbardziej wyróżnia RS są świetne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy oraz znakomite właściwości jezdne, które w połączeniu z napędem 4x4 dają ogromną przyjemność z jazdy.