Rynek

Laurin&Klement, Sportline i RS. Trzy oblicza Skody KODIAQ

Skoda KODIAQ jest dostępna m.in. w wariantach SPORTLINE, L&K oraz RS Skoda KODIAQ jest dostępna m.in. w wariantach SPORTLINE, L&K oraz RS mat. pr.
Na pozór takie same, w rzeczywistości całkiem inne. Oto trzy odsłony jednego modelu, które mogą spełnić oczekiwania zupełnie różnych użytkowników. Prezentujemy trzy sposoby na użytkowanie jednego modelu. Poznajcie nowe oblicza Skody KODIAQ. Każde z nich zadowoli innego kierowcę, każde z nich niesie ze sobą zupełnie inne emocje. Przestronny SUV wszedł na nasz rynek w trzech fascynujących wariantach, zapewniających zarówno komfort, jak i emocje na najwyższym poziomie.

Zmodernizowana Skoda KODIAQ, dostępna m.in. w wariantach SPORTLINE, L&K oraz RS to komfort i emocje na trzy różne sposoby. Dzięki charakterystycznym elementom stylistycznym, jakości materiałów, komforcie podróżowania i prowadzenia zapewnia doznania, które sprawiają, że z każdego z tych modeli po prostu nie chce się wysiadać. Pod maskę trafiły silniki z najnowszej, niskoemisyjnej generacji EVO o mocach od 150 do 245 KM. We wszystkich trzech odmianach postawiono na parametry i wyposażenie, zapewniające radość z jazdy.

Jednym z nich jest progresywny układ kierowniczy, łączący sportowy charakter z łatwością użytkowania, standardowo montowany w wariancie SPORTLINE i RS. Zależne od kąta skrętu zmienne przełożenie układu kierowniczego zapewnia stabilniejsze i pewniejsze prowadzenie przy wyższych prędkościach oraz większą zwinność w zakrętach. Siła potrzebna do wykonania ruchu kierownicą jest niewielka podczas skręcania i parkowania w mieście.

Specjalnie dla modeli KODIAQ Sportline i RS przygotowano cyfrowy zestaw wskaźników Virtual Cockpit z pięcioma widokami i dynamicznym tłem. Ekran o przekątnej 10,25 cala wyświetla informacje, które mogą być indywidualnie konfigurowane przez kierowcę. Dostępny we wszystkich wersjach napęd na cztery koła z funkcją OFF-ROAD zapewnia zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo w trudniejszym terenie.

Skoda KODIAQmat. pr.Skoda KODIAQ

Skoda KODIAQ Laurin&Klement – w królestwie komfortu

Najnowsza Skoda KODIAQ L&K z zewnątrz wyróżnia się chromowanymi elementami wykończenia, prowadzonymi wokół osłony chłodnicy i okien. Srebrne wykończenie otrzymały także dachowe relingi oraz dyfuzor i końcówka układu wydechowego. Luksusowa odmiana popularnego SUVa ma przyciemniane boczne szyby i tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz animowanym efektem powitalnej iluminacji. Model L&K jest standardowo wyposażony w najnowocześniejsze reflektory Full LED Matrix. Standardowo Skoda KODIAQ L&K opuszcza czeską fabrykę na antracytowych, 19-calowych aluminiowych obręczach kół Sirius. Wyjątkowy charakter odmiany L&K podkreśla umieszczony na obu błotnikach emblemat.

Na liście komfortowego wyposażenia są montowane w standardzie, wentylowane, skórzane, czarne lub beżowe fotele z perforacją. Regulowane elektrycznie i z pamięcią ustawień. Całości dopełniają kontrastowe szwy w desce rozdzielczej i tapicerce drzwi oraz ozdobne listwy, wykończone błyszczącą czernią. Na wielofunkcyjnej kierownicy znalazło się logo L&K. Natomiast pedały ozdobiono chromowanymi nakładkami. Nie mogło zabraknąć także nastrojowego oświetlenia wnętrza LED z rozszerzonym zakresem funkcji. Melomani docenią fakt, że w standardowym wyposażeniu wersji L&K znajduje się również nagłośnienie CANTON.

Laurin&Klement, Sportline i RS. Trzy oblicza Skody KODIAQmat. pr.Laurin&Klement, Sportline i RS. Trzy oblicza Skody KODIAQ

Skoda KODIAQ Sportline – sportowy styl

Odmiana Sportline charakteryzuje się ożebrowaniem chłodnicy w kolorze matowej czerni oraz połyskującym, czarnym obramowaniem grilla. Obramowanie szyb, boczne lusterka i relingi dachowe również są czarne, podobnie jak napis Skoda i oznaczenie nazwy modelu na pokrywie bagażnika. Końcówki układu wydechowego i listwa nad tylnym dyfuzorem są chromowane, a przednie i tylne spojlery i progi pomalowano w kolorze nadwozia. Standardem w wersji Sportline są 19-calowe, antracytowe aluminiowe obręcze kół Triglav i tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz animowanym efektem iluminacji na powitanie, a także przyciemniane boczne szyby. Z przodu umieszczono ozdobne emblematy z napisem Sportline.

Również wnętrze Skody KODIAQ Sportline zdominowały czarne, sportowe akcenty i dekoracyjne elementy z efektem włókna węglowego. Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i kontrastowymi, szarymi przeszyciami pokryto czarną tapicerką Suedia, podobnie jak wewnętrzne osłony drzwi. Fotel kierowcy jest standardowo regulowany elektrycznie i ma funkcję pamięci. Trójramienna sportowa kierownica otrzymała srebrne, kontrastujące przeszycia i logo Sportline. Całości dopełnia czarna podsufitka. W wyposażeniu są także nakładki na pedały z nierdzewnej stali.

Poznajcie nowe oblicza Skody KODIAQmat. pr.Poznajcie nowe oblicza Skody KODIAQ

Skoda KODIAQ RS – czyste emocje

Zachwyca dopracowany również wygląd sportowego wariantu RS. Podkreślające charakter detale nadwozia – osłonę chłodnicy, obramowanie szyb i dachowe relingi wykończono połyskującą czernią, a 20-calowe aluminiowe obręcze kół Sagitarius w kolorze metalicznej czerni otrzymały aerodynamiczne osłony. Z zewnątrz model KODIAQ RS wyróżnia się także charakterystycznym kształtem przedniego zderzaka. Reflektory w technologii Full LED Matrix są standardem. Podobnie jak we wszystkich modelach RS, z tyłu na całą szerokość pojazdu rozciąga się odblaskowy pas. Logo RS można także znaleźć na pokrywie bagażnika i osłonie chłodnicy.

Najważniejsze elementy wewnątrz to cyfrowy zestaw wskaźników, głęboko profilowane sportowe czarne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, kontrastowymi czerwonymi przeszyciami i haftowanymi tą samą czerwoną nicią literami RS oraz wykończenia drzwi – podobnie jak fotele i drzwi, pokryte tapicerką Suedia z przeszyciami w romby.

Jednak tym co najbardziej wyróżnia RS są świetne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy oraz znakomite właściwości jezdne, które w połączeniu z napędem 4x4 dają ogromną przyjemność z jazdy.

Prowadzenie Skody KODIAQ zapewnia doznania, które sprawiają, że po prostu nie chce się wysiadaćmat. pr.Prowadzenie Skody KODIAQ zapewnia doznania, które sprawiają, że po prostu nie chce się wysiadać

Polityka 49.2021 (3341) z dnia 30.11.2021; Rynek; s. 43
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Śledztwo „Polityki”. Białoruska opozycjonistka nagle zniknęła. Badamy kolejne tropy

Anżelika Mielnikawa, ważna białoruska opozycjonistka, obywatelka Polski, zaginęła. W lutym poleciała do Londynu. Tam ślad się urwał. Udało nam się ustalić, co stało się dalej.

Paweł Reszka, Timur Olevsky, Evgenia Tamarchenko
06.05.2025
Reklama