W piątek 11 marca ze stacji Seddin pod Berlinem wyruszył pierwszy pociąg z pomocą humanitarną dla ludności Ukrainy. Na pociąg załadowano 15 kontenerów. W skład ładunku wchodzą śpiwory, karimaty, pieluchy, żywność w puszkach, woda pitna, ciepła odzież i żywność dla niemowląt. Są to również produkty medyczne, takie jak strzykawki, plastry, bandaże i kaniule. W ten sposób Ukraina otrzyma łącznie 350 ton pomocy humanitarnej.
„Kolej zapewnia stabilne połączenie z Ukrainą. Dziś uruchamiamy szybką pomoc – dostarczając to, co jest najbardziej potrzebne. W celu zapewnienia skutecznej pomocy ważne jest stabilne połączenie i doświadczenie w procesach logistycznych” – mówi dr Sigrid Nikutta, Member of the Board of Management Deutsche Bahn Group for freight transport i szef DB Cargo.
Jochen Thewes, Chairman of the Board of Management w DB Schenker: „Logistyka umożliwia dostarczanie rzeczy tam, gdzie są potrzebne, szczególnie w dobie kryzysu. Nasz most kolejowy zapewnia, że ogromna gotowość i wsparcie społeczności międzynarodowej, dociera do ludzi w Ukrainie.”
W ramach pomocy dla Ukrainy firma Deutsche Bahn utworzyła logistyczną sieć kolejową i drogową, aby transportować pomoc humanitarną z Niemiec bezpośrednio do Ukrainy. Umożliwi to w najbliższych tygodniach przewiezienie transportem drogowym i kolejowym tysięcy ton żywności, wody pitnej i artykułów sanitarnych bezpośrednio do tego kraju.
Zespoły logistyczne DB Cargo i DB Schenker pracują ramię w ramię: darowizny zbierane są za pomocą samochodów ciężarowych w Niemczech. Następnie przesyłki są pakowane do kontenerów i transportowane przez granicę do Ukrainy pociągiem towarowym w ramach europejskiej sieci kolejowej DB Cargo. Jest to możliwe dzięki współpracy polskiego oddziału DB Cargo z koleją ukraińską oraz zespołami DB Schenker znajdującymi się w Polsce.
Materiał przygotowany przez DB Schenker