Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Społeczeństwo

Program wsparcia dla dzieci. Niech Czarnek mierzy siły na zamiary

Jak zapowiada MEiN, na pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży biorących udział w programie, przewidziane jest 100 tys. godzin. Jak zapowiada MEiN, na pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży biorących udział w programie, przewidziane jest 100 tys. godzin. Sharon McCutcheon / Unsplash
MEiN już raz obiecał dzieciom pomoc, a efekt okazał się mizerny. Resortowi na razie świetnie idzie promocja planowanych działań, a różnie dotrzymywanie słowa.

Minister edukacji i nauki ogłosił drugi z programów wsparcia uczniów i nauczycieli w pandemii. „Po odbudowie kondycji fizycznej – odbudowa kondycji psychicznej” – zapowiedział szef resortu Przemysław Czarnek. Dodał, że docierają do niego informacje o rosnącej liczbie zgłaszanych problemów, takich jak pogorszenie samopoczucia i trudności w nauce, zaburzenia nastroju, zespół depresyjny, nadużywanie mediów elektronicznych, a także przeciążenie nauczycieli edukacją zdalną.

Odpowiedzią na to ma być wart 15 mln zł program diagnozy, a następnie „wsparcia i pomocy uczniom, którzy borykają się z trudnościami psychicznymi” opracowany przez naukowców z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz przedstawicieli Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Minister nie uzasadnił, dlaczego mają go przygotować właśnie te ośrodki.

100 godzin „wsparcia” na jedną szkołę

Biuro prasowe MEiN przekazało natomiast, że eksperci opracują narzędzia, za pomocą których będą pytać o trudności emocjonalne, w radzeniu sobie z długą pracą przed ekranem, o relacje rówieśnicze i zachowania ryzykowne. Następnie badacze wytypują 1,2 tys. szkół podstawowych i średnich, które zostaną zaproszone do udziału w programie. W każdej z nich przeprowadzą diagnozę i wyłonią trzy grupy uczniów: „grupę o wysokim nasileniu problemów psychicznych”, która zostanie objęta pomocą psychologiczną i monitoringiem, „grupę o umiarkowanym ryzyku”, która zostanie objęta programami psychologicznymi o charakterze wczesnej interwencji, by skorygować trudności adaptacyjne i rozwojowe, oraz „grupę o niskim nasileniu zachowań problemowych”, która zostanie objęta działaniami wychowawczymi i profilaktyką ukierunkowaną na wzmocnienie uczniów w trudnych warunkach nauki.

Reklama