Axel Springer
-
Rynek
Mógł być game changer wyborów, jest niespodzianka: TVN zostaje po staremu
TVN sprzedany nie będzie. Właściciel stacji Warner Bros. Discovery Poland (WBD) wyjaśnił, że całe zamieszanie było tylko testowaniem rynku, czyli przeglądem „opcji strategicznych”. Ulga?
14.04.2025 -
Świat
Pieprz, wywalaj, proteguj. Literacki atak na koncern Springera
Pięć lat minęło od afery Relotiusa, uznanego reportera „Spiegla”, który w swych nagradzanych tekstach zmyślał fakty, i niemiecki światek dziennikarski ma kolejną zadymę. Tym razem literacką wokół koncernu Springera.
9.05.2023 -
Świat
Głośna dymisja naczelnego „Bilda”. Niemcom pomogli Amerykanie
Naczelny „Bilda”, mimo utrzymywania prywatnych relacji z podwładnymi i zarzutów o mobbing, trwał na stanowisku, chroniony przez szefa koncernu Axel Springer. Dopiero artykuł w „New York Timesie” doprowadził do jego odejścia.
19.10.2021 -
Kraj
Axel Springer pozbywa się swej flagowej gazety
Rewelacją ostatnich dni była informacja, że wydawnictwo Axel Springer oddaje swój flagowy okręt, „Dziennik”, innemu wydawcy, że się go po prostu pozbywa. Jeśli to jeszcze nie koniec gazety, to na pewno koniec pewnego ambitnego projektu.
8.06.2009 -
Archiwum Polityki
Szóste przykazanie Springera
Po przejęciu udziałów w Polsacie Axel Springer Verlag stanie się w Polsce nie tylko medialną potęgą. Jakim – poza chęcią zysku – ideom służy?
10.02.2007 -
Archiwum Polityki
Imperium Axela Springera
Zanosi się na megazakup na rynku mediów. Niemiecki koncern Axel Springer parafował wstępną umowę nabycia 25,1 proc. akcji Polsatu. A wiele wskazuje na to, że to nie koniec planów inwestycyjnych tego koncernu w Polsce.
9.12.2006 -
Archiwum Polityki
Wojna gazet, wojna światów
Dwa potężne koncerny medialne Agora i Axel Springer zwarły się w starciu na dzienniki. Pojedynek „Gazeta Wyborcza” kontra „Dziennik” jest czymś więcej niż zwykłą rynkową grą. „Gazeta Wyborcza” nigdy nie ukrywała poczucia misji. „Dziennik” deklaruje, że chce przełamać jej monopol na nadawanie tonu opinii publicznej.
10.06.2006 -
Archiwum Polityki
Sezon krokodyli
Jesień przyniosła kolejne starcie medialnych gigantów: Agory i wydawnictwa Axel Springer. Tym razem pojedynek rozegra się w najtrudniejszym segmencie rynku: dzienników ogólnopolskich. Zapowiada się walka na wyniszczenie.
15.10.2005