sieci handlowe
-
Rynek
Państwowy Carrefour? Plany są konkretne, ale sukces wątpliwy
Sieć handlowa, dzięki której rolnicy korzystnie sprzedają swoje towary klientom – brzmi świetnie, ale w rzeczywistości może skończyć się finansową katastrofą za nasze pieniądze.
28.11.2025 -
Rynek
Ryczące dyskonty. Żółto-niebieska krowa to kolejny poziom marketingowej wojny
Lidl twierdzi, że Biedronka podstępnie podnosi ceny w kurortach, a ta porównuje swojego rywala… do krowy. W rzeczywistości w obu sieciach jest coraz drożej.
7.08.2024 -
Rynek
Kupować na święta czy na zapas? W sieciach trwają promocje „na VAT”
Boimy się podwyżek zaraz po Wielkanocy, chociaż część sieci handlowych już obiecuje, że wyższy VAT weźmie na siebie. Czy to tylko marketingowa sztuczka?
28.03.2024 -
Rynek
VAT na żywność rośnie, ceny też? Kupujący mogą tej podwyżki tak bardzo nie odczuć
Sieci handlowe, agresywnie walczące o miano najtańszej, stają przed prawdziwym testem: przerzucą nowe koszty na klientów czy wezmą je na razie na siebie?
12.03.2024 -
Rynek
Wojna marketów na reklamy i pozwy. Jak portugalska Biedronka i niemiecki Lidl biją się o Polskę
Dwie największe sieci handlowe walczą o miano najtańszej już nie tylko reklamami, ale i pozwami. Jednak nie dajmy się zwieść pozorom – obie korzystają na medialnej wrzawie, a kontrowersyjne promocje jeszcze wzmacniają ich dominację.
6.03.2024 -
Rynek
Wódka tańsza od akcyzy? Dyskonty idą na całość. To jeszcze promocja czy już dumping?
Gigantyczne przeceny w Lidlu i Biedronce może i cieszą klientów, ale irytują producentów. A sprzedaż wódki tańszej niż sama stawka akcyzy może obie sieci sporo kosztować.
23.02.2024 -
Rynek
Trzy ceny na jeden produkt? UOKiK przyjrzy się cenówkom w sieciach handlowych
48 proc. taniej przy zakupie sześciu sztuk, ale tylko z aktywnym kuponem w aplikacji i po wydaniu stu złotych – zasady promocji rozumieją już chyba tylko sieci, które same je wymyślają. Czy UOKiK zdoła powstrzymać to szaleństwo?
12.02.2024 -
Rynek
Biedronka SMS-y pisze. I przekracza kolejne granice
W pogoni za klientami, ostrożnymi w wydawaniu swoich pieniędzy w epoce drożyzny, sieci handlowe stosują coraz bardziej kuriozalne metody. Celuje w tym lider rynku, który wczoraj przekroczył kolejną granicę.
5.02.2024 -
Rynek
Najpierw Black Friday, za chwilę święta. Pułapki sklepowych promocji
Black Friday za nami, czas na przedświąteczną gorączkę w sklepach. Biedronka i Lidl toczą bój na promocje, walcząc o tytuł najtańszej sieci. A przy okazji uciekają konkurencji, której coraz trudniej za nimi nadążyć.
1.12.2023 -
Rynek
Kłopoty Neonet. Coraz trudniej zarabiać na RTV i AGD
Czy mniejszy Neonet przetrwa w rywalizacji z dwoma liderami rynku?
1.12.2023