Weronika Szczawińska
-
Kultura
10 najlepszych spektakli roku według „Polityki”. Delikatne, brawurowe, zaskakujące
Autorskie podsumowanie 2024 r. w teatrze.
17.12.2024 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Nasze czasy”, reż. Weronika Szczawińska
„Nasze czasy” to uniwersalna opowieść o czasie, jaki mamy i jaki nam pozostał.
13.02.2024 -
Kultura
Czy widzowie przyjdą? Co zobaczyć w teatrze w nowym sezonie
W nowy sezon teatr wkracza z przerażeniem łagodzonym przez zaklinanie rzeczywistości, wyparcie i tradycyjnie umierającą jako ostatnia nadzieję. Najbliższe premiery oddają ten chyba specyficznie polski miks emocji.
4.09.2022 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Czas porzucenia”, reż. Weronika Szczawińska
Teatr środka w mocnym wydaniu.
31.05.2022 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Onko”, reż. Weronika Szczawińska
Spektakl jest manifestacją miłości do życia i do bycia na żywo, w kontakcie z żywym widzem siedzącym obok.
30.03.2021 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Miejski ptasiarz”, reż. Weronika Szczawińska
Nurt ekologiczny, coraz częściej pojawiający się w literaturze, powoli wpływa też do teatru.
13.10.2020 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Genialna przyjaciółka”, reż. Weronika Szczawińska
W scenografii inspirowanej włoskim designem aktorzy – w kostiumach niczym od Versace – przyjmują pozy jak z filmów Felliniego, a dwugodzinny spektakl jest wyciągiem z czterotomowej kobiecej opowieści formacyjnej rozpoczynającej się w neapolitańskiej dzielnicy biedy.
6.03.2018 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Wojna światów”, reż. Weronika Szczawińska
Zakończenie tej może mało wyszukanej satyry społecznej jest tyleż zaskakujące, co ironiczne.
28.11.2017 -
Teatr
Recenzja spektaklu: „Klęski w dziejach miasta”, reż. Weronika Szczawińska
Ze związku snu i faktu narodził się spektakl-oratorium, na sześciu aktorów performerów, szeleszczących, śpiewających i melorecytujących do wtóru dźwięków wydawanych przez instalację z miedzianych rur.
5.05.2015 -
Teatr
Recenzja spektaklu: "Źle ma się kraj", reż. Weronika Szczawińska
Spektaklem „Źle ma się kraj” Szczawińska, Pakuła i bydgoski Polski kończą tegoroczny cykl „Oburzeni” i włączają się do dyskusji wokół listu „Teatr nie jest produktem/widz nie jest klientem”.
3.07.2012