Pokolenie „ojcobójców”, czyli „młodszych zdolniejszych”, zmieniało polski teatr po transformacji ustrojowej. Jak potoczyły się ich kariery?
Po 25 latach z TR Warszawa odejdzie twórca jego marki i dyrektor artystyczny reżyser Grzegorz Jarzyna. Na żądanie zespołu aktorskiego. I w tym przypadku naprawdę można mówić o końcu pewnej epoki.
Sztuka Szekspira zostaje streszczona w pierwszej części spektaklu, druga zaś wygląda, jakby bazowała na aktorskich improwizacjach.
Twórcy stawiają dobre pytania – jak zepchnąć świat z równi pochyłej, po jakiej się zsuwa – ale ich odpowiedzi są pretensjonalne.
Zmarła Danuta Szaflarska, jedna z największych gwiazd polskiego filmu. Miała 102 lata.
przekrzywienie perspektywy odbiera przedstawieniu emocjonalną siłę i powoduje, że całość skręca w stronę rozbuchanej wizualnie zabawy.
Kameralna, błyskotliwa satyra na polskie zmagania z tożsamością.
Nowe otwarcie, po dwóch latach walki o środki i siedzibę, prowokowało do spojrzenia w lustro i odpowiedzi na pytanie, o co tak naprawdę TR Warszawa i jego dyrektor walczyli.
Rozmowa z reżyserem teatralnym Grzegorzem Jarzyną o nowym otwarciu w TR Warszawa, pomysłach musicalu z librettem Doroty Masłowskiej i filmu według powieści Marka Hłaski.
Opada medialny pył wzniecony tezą, że polskim teatrem rządzi lobby gejowskie. Ale zachowuje aktualność pytanie, kto nim rządzi naprawdę.