Dom Tadeusza Kantora w Hucisku zamieszkali czołowi spece od sztuki cyfrowej. Z intrygujących realiów tej siedziby chcą skomponować wirtualny spektakl.
Zarówno konstruktywizm, jak i Bauhaus reprezentują estetykę, którą trudno skojarzyć z dorobkiem Kantora. A jednak i ku nim artysta się skłaniał.
Ta wystawa to okazja podwójna dla tych, którzy nie skorzystali z okazji wcześniejszych.
Setna rocznica urodzin Tadeusza Kantora najbardziej okazale obchodzona jest po drugiej stronie równika, w São Paulo.
Kinowa publiczność dostanie szansę spotkania z historią Tadeusza Kantora. A Borys Szyc – aktor, który zagra go w powstającym właśnie filmie – szansę na zmianę wizerunku.
Artysta Rafał Betlejewski podpalił niedawno stodołę w hołdzie ofiarom z Jedwabnego. Tego rodzaju spektakularne gesty, aczkolwiek z reguły krytykowane, najlepiej trafiają dziś do masowej wyobraźni. Gdzie kończy się sztuka, a zaczyna hucpa?
W dwudziestą rocznicę pożegnania z Tadeuszem Kantorem
Rozmowa z Jarosławem Suchanem, wicedyrektorem Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i jednym z kuratorów wystawy Kantora w Zachęcie
W Zachęcie otwiera się wystawa prac zmarłego 15 lat temu Tadeusza Kantora. 5 lat temu w ankiecie „Polityki” na najwybitniejszych twórców sztuki XX w. zajął zaszczytne pierwsze miejsce. Co z jego dorobku przetrwało i nadal się liczy?
Wydawnictwo Znak opublikowało „Dziennik podróży z Kantorem” prowadzony w latach osiemdziesiątych przez słynnych aktorów-bliźniaków z Cricot 2, Wacława i Lesława Janickich. Dziennik, jak twierdzi jego edytor Łukasz Drewniak, od samego początku przeznaczony był do wydania. Po śmierci mistrza Janiccy postanowili jednak odczekać dziesięć lat. Chwała im za to; chwilę po zakończeniu żałoby, w atmosferze przepychanek o schedę tudzież prób – z góry skazanych na niepowodzenie – kontynuowania dzieła Kantora bez Kantora, publikacja mogłaby wywołać fatalne wrażenie.