Muzyka

Aaatrakcyjna pięćdziesięcioletnia

'Aaatrakcyjna, 50-letnia, przyjmie owację na stojąco.'

W zeszłym roku Warszawska Jesień, najważniejszy w Polsce (i jeden z najważniejszych w Europie) festiwal muzyki współczesnej, obchodził półwiecze istnienia. Tym razem świętuje swoją 50 edycję.

„Aaatrakcyjna, pięćdziesięcioletnia, przyjmie owację na stojąco” – zachęca przewodnik po festiwalu, a program rzeczywiście jest interesujący. Wystąpią zespoły z Fryburga, Wiednia, Lyonu, Aten czy Berlina, charyzmatyczni soliści jak klawesynistka Elżbieta Chojnacka, trębacz Marko Blaauw, wiolonczelista Anssi Karttunen czy akordeonista Teodoro Anzelotti, będzie można usłyszeć wiele nowych utworów, w tym zamówionych przez festiwal u m.in. Pawła Mykietyna, Jamesa Dillona, Toshia Hosokawy czy Szabolcsa Esztényego, ale przypomniane też zostaną wczesne dzieła współtwórców i dawnych gwiazd Warszawskiej Jesieni: Serockiego, Bairda, Pendereckiego, Kilara.

Nowe miejsce koncertowe to Hala EXPO XXI, gdzie zabrzmi przestrzenna muzyka Xenakisa i Griseya; tradycją już są koncerty nie tylko w Filharmonii Narodowej, Akademii Muzycznej i Studiu im. Lutosławskiego, ale i w Wytwórni Wódek Koneser czy Fabryce Trzciny.
 

Reklama

Czytaj także

Nauka

Skąd dramatyczne wahania liczby infekcji covid-19?

Czym tłumaczyć gwałtowny spadek raportowanych zakażeń koronawirusem? Rozmawiamy z dr. Franciszkiem Rakowskim z ICM, który modeluje przebieg pandemii od samego jej początku.

Karol Jałochowski
26.11.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną