Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Aaatrakcyjna pięćdziesięcioletnia

'Aaatrakcyjna, 50-letnia, przyjmie owację na stojąco.'

W zeszłym roku Warszawska Jesień, najważniejszy w Polsce (i jeden z najważniejszych w Europie) festiwal muzyki współczesnej, obchodził półwiecze istnienia. Tym razem świętuje swoją 50 edycję.

„Aaatrakcyjna, pięćdziesięcioletnia, przyjmie owację na stojąco” – zachęca przewodnik po festiwalu, a program rzeczywiście jest interesujący. Wystąpią zespoły z Fryburga, Wiednia, Lyonu, Aten czy Berlina, charyzmatyczni soliści jak klawesynistka Elżbieta Chojnacka, trębacz Marko Blaauw, wiolonczelista Anssi Karttunen czy akordeonista Teodoro Anzelotti, będzie można usłyszeć wiele nowych utworów, w tym zamówionych przez festiwal u m.in. Pawła Mykietyna, Jamesa Dillona, Toshia Hosokawy czy Szabolcsa Esztényego, ale przypomniane też zostaną wczesne dzieła współtwórców i dawnych gwiazd Warszawskiej Jesieni: Serockiego, Bairda, Pendereckiego, Kilara.

Nowe miejsce koncertowe to Hala EXPO XXI, gdzie zabrzmi przestrzenna muzyka Xenakisa i Griseya; tradycją już są koncerty nie tylko w Filharmonii Narodowej, Akademii Muzycznej i Studiu im. Lutosławskiego, ale i w Wytwórni Wódek Koneser czy Fabryce Trzciny.
 

Reklama

Czytaj także

Rynek

Mieszkania: ani kupić, ani wynająć. Prawdziwy dramat, fałszywe recepty władzy

Załamanie na rynku nieruchomości to społeczny dramat. Idealny temat na kampanię wyborczą. Po klęsce Mieszkania Plus rząd obiecuje tańsze kredyty, zapowiada walkę z patodeweloperami i zagranicznymi funduszami, które wykupują całe bloki. I diagnozy są tu fałszywe, i recepty.

Cezary Kowanda
04.02.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną