Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Ludzie i style

Miedź to nowa definicja luksusu

Zespół Copper Zespół Copper mat. pr.
Metal, który powraca z wielką pompą na salony – dosłownie i w przenośni. Miedź coraz częściej wykorzystywana jest w aranżacji wnętrz, np. w formie dekorów ściennych.

Rozmawiamy z Łukaszem i Szymonem Ciechelskimi, rzemieślnikami tworzącymi manufakturę Copper Philosophy, specjalizującą się właśnie w dekoracjach miedzianych.

Czy czujecie się Państwo w swojej działalności bardziej rzemieślnikami, czy artystami?

Trudno zdecydować się tylko na jedną odpowiedź, ale jeśli mielibyśmy wybierać, to na pierwszym miejscu jesteśmy rzemieślnikami. Ręczna praca, precyzja, doświadczenie i znajomość materiału to podstawa tego, co robimy. Miedź to wdzięczny, plastyczny, ale jednocześnie wymagający surowiec, który trzeba dobrze poznać i z którym trzeba umieć się obchodzić, aby wydobyć jego potencjał. Każdy dekor powstaje etapami: od projektu, przez cięcie, formowanie, aż po patynowanie — to rzemiosło w czystej postaci.

Nie da się natomiast ukryć, że w tej pracy jest też sporo duszy artysty. Każdy wzór to coś więcej niż tylko techniczne wykonanie – to pomysł, kompozycja, poszukiwanie formy i emocji, które chcemy przekazać. Granica między rzemiosłem a sztuką często się zaciera. Dlatego można powiedzieć, że jesteśmy rzemieślnikami z artystyczną duszą.

.mat. pr..

Jak wygląda proces projektowy i produkcja?

Na początku jest pomysł. Inspirujemy się tym, co nas otacza - architekturą, fauną, florą. Pomysł przenosimy na papier, tworzymy szkice. Projekt musi uwzględniać nie tylko estetykę, ale i możliwości techniczne obróbki miedzi - jej plastyczność, grubość itp. Projekt nanosimy na blachę, a później czeka nas najbardziej wymagająca praca - obróbka. To proces wymagający dużo cierpliwości i doświadczenia. Do patynowania używamy własnych, autorskich receptur. Następnie mamy etap wykończenia dekoru - możemy pokryć go lakierem lub pozostawić w takiej formie “surowej” i pozwolić materiałowi pracować wraz z upływającym czasem.

Do kogo są adresowane kolekcje? Wymarzeni odbiorcy/kto je kupuje.

Nasze produkty skierowane są do każdego, kto ceni ponadczasowość, elegancję, kto nie lubi masowych produktów i rozwiązań. Dekory, które tworzymy, pasują do każdego stylu i wnętrza - od industrialnego po eklektyczne. Nasi klienci mają gwarancję, że nabywają produkt unikatowy - nie znajdą drugiego takiego samego. Każdy dekor dzięki ręcznej pracy jest niepowtarzalny.

Jaka jest strategia rozwoju Waszej marki?

Jesteśmy pierwszą tego typu firmą w Polsce. Nasze produkty są innowacyjne, ale idealnie wpisują się w obecne trendy - m.in. dzięki temu, że miedź całkowicie podlega procesowi recyklingu, jesteśmy więc firmą nastawioną na rozwiązania ekologiczne. Nasze produkty są długowieczne, nie jest to masowa produkcja.

Chcemy odkryć na nowo miedź i pokazać jej szerokie zastosowanie - jako dekor, ale i element grający główną rolę we wnętrzu. Ten materiał świetnie uzupełni aranżację mieszkania, czy też recepcji hotelowej, restauracji i biura. Tu nie ma ograniczeń i naszą strategią jest pokazanie możliwości zarówno materiałów i nas jako Copper Philosophy.

Podjęliśmy też współpracę z architektką, Hanną Pietras, która zaprojektowała dla nas najnowszą kolekcję “Power of softness” inspirowaną oceanem i falami. Współpraca z Hanią zaczęła się od jej odwiedzin w naszej pierwszej siedzibie. Zobaczyła na żywo nasze dekory i jak sama mówi - przepadła. Kilka spotkań za nami i powstała wspólna kolekcja, która premierowo pokazywaliśmy na targach w Warszawie. Przed nami realizacja kolejnych pomysłów - zarówno naszych jako marki, jak i architektów, którzy już się do nas zgłosili.

.mat. pr..

Jak postrzegacie gust/ wyrobienie estetyczne Polaków i czy bierzecie go pod uwagę przy tworzeniu nowych wzorów?

Gust Polaków w ostatnich latach bardzo się rozwinął i to widać na każdym kroku: w architekturze wnętrz, w designie użytkowym. Klienci są dziś bardziej świadomi, poszukują rzeczy autentycznych, dobrze zaprojektowanych, z historią i charakterem. Coraz częściej doceniają rękodzieło, naturalne materiały i unikatowość. Przy tworzeniu nowych wzorów oczywiście bierzemy pod uwagę to, jak zmieniają się gusta. Obserwujemy trendy, ale nie kopiujemy ich bezrefleksyjnie - raczej filtrujemy przez własną estetykę i język pracy z miedzią. Szukamy kompromisu między tym, co ponadczasowe, a tym, co odpowiada dzisiejszej wrażliwości.

Copper Philosophy to marka specjalizująca się w tworzeniu dekoracji ściennych z miedzi, łączących wysoką jakość, ekologiczne podejście i unikatowy design. Produkty wyróżniają się precyzyjnym rzemiosłem, trwałością oraz możliwością personalizacji, co pozwala na dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb. Dzięki ponadczasowej elegancji i niepowtarzalnemu charakterowi, dekoracje

Copper Philosophy stanowią wyjątkowe dopełnienie każdego wnętrza, inspirując i zachwycając swoją estetyką. Produkty tworzone są ręcznie przez lokalnych rzemieślników – Łukasza i Szymona Ciechelskich, a używana do produkcji miedź pochodzi z recyklingu

https://copperphilosophy.com/

Materiał przygotowany przez Copper Philosophy

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Pomówmy o telefobii. Dlaczego młodzi tak nie lubią dzwonić? Problem widać gołym okiem

Chociaż młodzi niemal rodzą się ze smartfonem w ręku, zwykła rozmowa telefoniczna coraz częściej budzi w nich niechęć czy wręcz lęk.

Joanna Podgórska
07.12.2025
Reklama