Każda firma potrzebuje dziś jasnej strategii rozwoju opartego na poszanowaniu środowiska i naturalnych zasobów. Trzeba nie tylko wyznaczyć cele za pomocą konkretnych mierników, ale też określić metody, które pozwolą na ich osiągnięcie. W ramach swojej strategii Hochland Polska zobowiązał się do redukcji emisji dwutlenku węgla o 50 proc. do 2025 roku oraz do osiągnięcia neutralności klimatycznej zakładów produkcyjnych. Oddziały Hochland Polska już w 2020 roku pracowały w 100 procentach w oparciu o energię ze źródeł odnawialnych, pochodzącą z elektrowni wiatrowych.
- Dziś i w najbliższych latach najważniejszym celem jest dla nas zmniejszenie śladu węglowego i uzyskanie neutralności klimatycznej zakładów. Każdego roku Hochland chce redukować wpływ na środowisko o 1,5 proc. Dzięki zaangażowaniu pracowników wszystkich działów oraz precyzyjnie określonym celom, każdego dnia realizujemy w praktyce misję zrównoważonego rozwoju – dla Hochland to powód do wielkiej dumy i satysfakcji. Poszukujemy również możliwości synergii działań w zakresie zrównoważonego rozwoju z naszymi partnerami biznesowymi. Chcemy się wzajemnie inspirować, dzielić dobrymi praktykami i wspierać w zakresie celów zrównoważonego rozwoju. - podkreśla Joanna Kamińska, Manager ds. Zrównoważonego Rozwoju w Hochland Polska.
Poza tym firma chce być branżowym liderem w kwestiach dobrostanu zwierząt. Rozwijany jest model produkcji mleka ze szczególnym uwzględnieniem tego elementu. W 2021 roku Hochland przeprowadził audyty w zakresie dobrostanu zwierząt w ponad pięciuset gospodarstwach rolnych, będących dostawcami mleka. Niezmiernie ważne dla Hochland jest także zagwarantowanie, aby 100 proc. opakowań nadawało się do recyklingu. Aby sprostać temu wyzwaniu, wypracowano mapę drogową dla zrównoważonych opakowań, której założenia są systematycznie wdrażane.
W ostatnich latach dzięki optymalizacji opakowań oraz poprzez procesy inwestycyjne już udało się firmie Hochland zmniejszyć zużycie tworzyw sztucznych o 110 ton rocznie, papieru o 418 ton rocznie, a to dopiero początek. Sporo wyzwań przed nami, ale wszystko z myślą o naszej planecie!– dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Hochland Polska działa na polskim rynku od ponad 25 lat i jest liderem w kategorii serów. W Polsce znajdują się dwa zakłady produkcyjne – w Kaźmierzu i Węgrowie, a także biuro w Poznaniu. Hochland, Almette, Valbon, SimplyV to wiodące na rynku marki, pod którymi kryje się szeroka gama produktów, z różnych kategorii, dostępna także dla rynku HoReCa. Wszystkie produkty z oferty Hochland wyróżnia doskonały smak i najwyższa jakość, dzięki najlepszym surowcom i technologiom.
Materiał przygotowany przez Hochland Polska