Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

DB Schenker i Lufthansa Cargo rozszerzają ofertę lotów neutralnych pod względem emisji CO2

Kolejne kroki we współpracy DB Schenker i Lufthansa Cargo Kolejne kroki we współpracy DB Schenker i Lufthansa Cargo mat. pr.
Kontynuacja regularnych połączeń pomiędzy Niemcami i Chinami • 21 000 ton emisji mniej w letnim rozkładzie • „Paliwa alternatywne pomagają nam wprowadzić zmiany już dzisiaj” • Setny lot na biopaliwie

DB Schenker i Lufthansa Cargo podjęły decyzję o przedłużeniu oferty lotów wolnych od paliw kopalnych pomiędzy Frankfurtem (FRA) i Szanghajem (PVG). Wspólna, ekologiczna oferta będzie kontynuowana co najmniej do października br. Zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) i dodatkowa kompensacja kosztów produkcji pozwolą zaoszczędzić kolejne 21 000 ton ekwiwalentu CO2. Od rozpoczęcia współpracy do końca 2020 roku, firmy Lufthansa Cargo i DB Schenker zaoszczędziły już 31 000 ton ekwiwalentu CO2.

Tygodniowa rotacja lotów jest nadal jedynym na świecie regularnym czarterem opartym w całości na SAF. 25 marca 2022 odbył się setny wspólny lot, neutralny pod względem emisji gazów.

Wspólna, ekologiczna oferta będzie kontynuowana co najmniej do października 2022 r.mat. pr.Wspólna, ekologiczna oferta będzie kontynuowana co najmniej do października 2022 r.

Thorsten Meincke, członek zarządu Działu Frachtu Lotniczego i Oceanicznego w DB Schenker: „Naszą misją jest budowanie przyszłości neutralnej pod względem emisji CO2 dla klientów i całego społeczeństwa. Wraz z wieloletnim partnerem, Lufthansa Cargo, kontynuujemy ofertę neutralnych lotów, a także nasze zaangażowanie finansowe. Paliwa alternatywne pomagają nam urzeczywistniać zmiany. Nie jest to wizja przyszłości, to dzieje się już teraz. Chcielibyśmy zaprosić jeszcze więcej klientów, którzy byliby gotowi razem z nami zamienić słowa na czyny.”

Ashwin Bhat, dyrektor handlowy Lufthansa Cargo: „Jesteśmy zadowoleni z rozszerzenia współpracy z naszym globalnym partnerem DB Schenker. Wspólnie realizujemy całkowicie neutralne pod względem emisji CO2 rotacyjne połączenia pomiędzy Azją i Europą w ramach letniego rozkładu. DB Schenker zobowiązał się już do wykorzystania około 7 500 ton zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w 2022 r. Stanowi to znaczący wkład w dekarbonizację frachtu lotniczego”.

DB Schenker i Lufthansa Cargo w listopadzie 2020 r. przeprowadziły pilotaż koncepcji międzykontynentalnych lotów opartych na SAF, między Frankfurtem i Szanghajem. Regularne połączenie czarterowe zostało uruchomione w kwietniu 2021 r. i przedłużone na cały zimowy rozkład. Klienci, którzy skorzystali z tego rozwiązania to szereg globalnych marek, w tym Siemens Healthineers, Mercedes-Benz, ZF, Merck, Nokia i Lenovo.

25 marca 2022 odbył się setny wspólny lot, neutralny pod względem emisji gazówmat. pr.25 marca 2022 odbył się setny wspólny lot, neutralny pod względem emisji gazów

W przypadku każdego lotu z Frankfurtu do Szanghaju i z powrotem, zapotrzebowanie na 174 ton konwencjonalnego paliwa lotniczego zostanie pokryte przez zakup paliwa SAF. W przeliczeniu na tydzień, w letnim rozkładzie lotów DB Schenker wykorzysta 217 500 litrów SAF. W ten sposób paliwo to umożliwi zaoszczędzenie około 520 ton emisji ekwiwalentu CO2 tygodniowo. Ponadto DB Schenker kompensuje kolejne 150 ton emisji ekwiwalentu CO2 generowanego podczas transportu i przetwarzania SAF poprzez certyfikowane projekty redukcji emisji dwutlenku węgla. W rezultacie loty towarowe są całkowicie neutralne pod względem emisji CO2. Dzięki temu DB Schenker i klienci operatora ograniczają swój ślad węglowy. Odpowiednie certyfikaty wydają odpowiednio Lufthansa Cargo i DB Schenker.

Setny lot, neutralny pod względem gazów cieplarnianych, oznaczony numerem LH8405 i obsługiwany przez samolot Boeing 777F odbył się 25 marca na trasie z Szanghaju do Frankfurtu.

Materiał przygotowany przez DB Schenker

Polityka 21.2022 (3364) z dnia 17.05.2022; Rynek; s. 46
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama