Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Zrównoważony rozwój to odpowiedzialność za przyszłe pokolenia

. . mat. pr.
Już po raz czwarty Henkel był patronem jednej z kategorii w konkursie ECU Sustainability Awards. Henkel Sustainability Awards For Retail to nagrody za projekty i strategie udowadniające, że w każdym modelu biznesowym jest miejsce na zaimplementowanie działań z zakresu ESG. Nic w tym dziwnego, bowiem zrównoważony rozwój od dziesięcioleci stanowi integralną część kultury korporacyjnej firmy Henkel, wiodącego gracza w kategorii kosmetyków do włosów oraz środków piorących i czystości na wielu rynkach na całym świecie.

Działania Henkel, koncernu mającego w swoim portfolio takie marki, jak Persil, Perwoll, Somat, Gliss czy Syoss od lat uwzględniają społeczną odpowiedzialność biznesu. Ambitny Plan Zrównoważonego Rozwoju 2030+ to strategia określająca długoterminowe cele w trzech wymiarach ESG. Firma zamierza aktywnie wspierać transformację w kierunku zrównoważonej gospodarki, pomagać w ochronie i regeneracji środowiska naturalnego, przyczyniać się do tworzenia silnych społeczności, a z naszymi interesariuszami budować relacje oparte na zaufaniu. Pierwszy cel to ‘regeneracja planety’ – koncentracja na rozwiązaniach niwelujących zmiany klimatyczne, na gospodarce o obiegu zamkniętym, zerowej emisji CO2, ochronie przyrody i różnorodności biologicznej. Drugim celem jest ‘rozwój społeczności”, a co za tym idzie tworzenie szans na lepsze życie i edukację, wspieranie równości i różnorodności, poszanowanie praw człowieka oraz dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, partnerów i konsumentów. Trzeci cel to natomiast zostanie ‘zaufanym partnerem’ poprzez osiąganie wyników biznesowych przy jednoczesnej dbałości o jakość i bezpieczeństwo produktów. A to wszystko dzięki kulturze opartej na wartościach, głęboko zakorzenionej w nauce i osiągnięciach technologii. Mając na uwadze tę wizję przyszłości, naturalnym jest, że wszystkie projekty i strategie nagradzane Henkel Sustainability Awards For Retail udowadniają, że w każdym modelu biznesowym jest miejsce na zaimplementowanie działań z zakresu ESG.

Henkel po raz czwarty przyznaje nagrody za działania ESG

European Circular Retail Congress to coroczne branżowe wydarzenie skupiające społeczność handlu detalicznego i biznesu FMCG. W programie zaplanowano wiele wystąpień i paneli dyskusyjnych zorientowanych na prezentowanie konkretnych rozwiązań. Podczas panelu „Strategia zrównoważonego rozwoju: wytyczanie ścieżki do rentowności ekologicznej w handlu detalicznym” ekspert Henkel, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands Kiril Marinov, poruszył takie tematy, jak wykorzystanie zielonych inicjatyw w kontekście zwiększenia przychodów firmy, ekonomiczny i wizerunkowy sens inwestycji przyjaznych środowisku czy konieczność dostosowywania się do zmieniających się wartości konsumenckich.

Dla Henkel zrównoważony rozwój oznacza po prostu odpowiedzialność – nie tylko za siebie, ale także za przyszłe pokolenia, co znacząco obrazuje powiedzenie: „Nie odziedziczyliśmy Ziemi po naszych rodzicach, tylko pożyczyliśmy ją od naszych dzieci”. Należy pamiętać, że osiągnięcie ekologicznej rentowności wymaga długoterminowego zaangażowania i strategicznych inwestycji w zrównoważone inicjatywy.

.mat. pr..

Nieodłączną częścią European Circular Retail Congress jest konkurs ECU Sustainability Awards. Jest on adresowany do dostawców rozwiązań oferujących innowacyjne usługi lub technologie pomagające producentom i sprzedawcom zwiększać ich zrównoważony rozwój, producentów FMCG zaangażowanych w wytwarzanie towarów tak samo dobrych dla planety, jak i konsumenta oraz dla detalistów, którzy na nowo definiują doświadczenia zakupowe dzięki zrównoważonym praktykom. W konkursie oceniane są kompleksowe strategie i konkretne projekty, dotyczące zarządzania środowiskowego, wydajności ekonomicznej i solidarności społecznej. Podczas tegorocznej gali Poland & CEE Retail Summit 2024 w Double Tree by Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie, Kiril Marinov wręczył Henkel Sustainability Awards For Retail – nagrody za wysiłek na rzecz zrównoważonego rozwoju w sektorze handlu detalicznego w trzech kategoriach: ta za ‘Przywództwo’ trafiła do Lidl Polska Sp. z o.o. za ‘Handel’ do Żabka Polska Sp. z o.o., a za ‘Operację’ doceniono X-KOM Sp. z o.o.

Na przestrzeni ostatnich lat zrównoważony rozwój stał się istotnym elementem strategii rozwoju, dlatego cieszymy się, że coraz więcej firm aktywnie angażuje się w podejmowanie działań w tym obszarze. Pomysł na nagrodę Henkel Sustainability Awards for Retail narodził się spontanicznie 4 lata temu. Próbowaliśmy zachęcić naszych partnerów detalicznych do podjęcia większych wysiłków dotyczących implementacji rozwiązań ESG. Tegoroczna, czwarta już edycja konkursu, okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Bardzo się z tego powodu cieszę i jestem wdzięczny za te inicjatywy. Zasługują one na nasz wielki szacunek, a my wszyscy w ten sposób, poprzez partnerstwo, wspólnie tworzymy naszą przyszłość – mówi Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands.

Kiril Marinov – dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands.mat. pr.Kiril Marinov – dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands.

LPR/Europool Sustainability Awards for FMCG dla Henkel

Tego wieczora Kiril Marinov nie tylko wręczał wyróżnienia, ale również odebrał w imieniu firmy Henkel nagrodę LPR/Europool Sustainability Awards for FMCG w kategorii ‘Operacja’, co podsumował słowami:

Jesteśmy pionierami innowacyjnych rozwiązań i projekt „Biomass Balance Approach”, który realizujemy wspólnie z naszym partnerem, firmą BASF jest właśnie tego przykładem. Jego głównym założeniem jest zwiększenie wykorzystania surowców odnawialnych w procesie produkcyjnym naszych wyrobów. To z kolei przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego i redukcji CO2. Otrzymanie nagrody za takie działania to dla nas powód do ogromnej satysfakcji, ponieważ robimy to dla dobra planety. Bardzo się cieszę, że ten projekt został doceniony i nagrodzony.

Relację z wręczenia nagród Henkel Sustainability Awards For Retail można obejrzeć na stronie: https://www.henkel.pl/prasa-media/informacje-materialy-prasowe/2024-04-12-henkel-po-raz-czwarty-wreczyl-sustainability-awards-for-retail-1952254

Materiał przygotowany przez Henkel Polska.

Polityka 17.2024 (3461) z dnia 16.04.2024; Rynek; s. 39

Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Pięć dziwactw polskiej polityki. To dlatego czeka nas zapewne dreszczowiec dekady

Nasza krajowa polityka, choć wydaje się na co dzień zwyczajna i banalna, ma jednak swoje wyraziste cechy, może i dziwactwa – w skali europejskiej i nie tylko. Te znaki szczególnie mocno się ujawniają i będą wpływać na kluczowe wydarzenia, także na wybory 9 czerwca i prezydenckie. Oto kilka z takich osobliwości.

Mariusz Janicki
16.05.2024
Reklama