Recenzja spektaklu: "Opowieści afrykańskie według Szekspira", reż. Krzysztof Warlikowski

Opowieści o mężczyznach i kobietach
Ostatnia scena to prowadzona przez Stanisławę Celińską lekcja salsy. Smutny taniec samotnych kobiet i mężczyzn, bez szans na porozumienie.
Adam Ferency w roli ojca
Jacek Domiński/Reporter

Adam Ferency w roli ojca

Bazą sześciogodzinnego spektaklu są dramaty Szekspira: „Król Lear”, „Kupiec wenecki” i „Otello”, których sens dopowiadają monologi dopisane przez Wajdiego Mouawada, fragmenty „Lata” J.M. Coetzeego, „Boskiej komedii” Dantego, cytaty z filmu „Traffic” czy z komiksu „Maus” Arta Spiegelmana. Król Lear (Adam Ferency, grający także Żyda Shylocka i Otella), twardy facet w garniturze, zbliża się do kresu życia.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną