Podsumowanie i wyniki zestawienia Listki CSR za rok 2012
Dla coraz większej grupy firm kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu stają się naprawdę istotne. W widoczny sposób wpływają na rozwój przedsiębiorstw oraz zwiększają ich konkurencyjność na rynku.
Marek Sobczak/Polityka

Już po raz drugi prezentujemy wyniki ankiety dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility – CSR) w polskich przedsiębiorstwach. Podobnie jak w roku minionym, ankietę przygotowaliśmy na podstawie najważniejszych wytycznych normy ISO 26000, która stanowi praktyczny przewodnik po koncepcji odpowiedzialnego biznesu, definiuje jego ramy oraz przybliża wartości i idee CSR.

Pytania – jak rok wcześniej – dotyczyły siedmiu najważniejszych dla CSR obszarów: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klientów, uczciwości biznesowej oraz zaangażowania społecznego. Porównanie tegorocznych i ubiegłorocznych wyników pozwoliło wskazać tendencje i najlepsze praktyki stosowane przez największe polskie firmy.

W tym roku spośród ponad 900 przedsiębiorstw o przychodach ok. 300 mln zł i instytucji finansowych na ankietę odpowiedziało 241 firm, 225 z nich znalazło się na Liście 500 POLITYKI lub wśród 100 największych instytucji finansowych.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną