afera Volkswagena
-
Rynek
Dieselgate powraca. Mercedesy, BMW, volkswageny – 119 modeli z dieslem do wycofania
Samochody Volkswagena z pechowym silnikiem dieslowskim, które po aferze przeszły akcję serwisową, w pewnych warunkach nadal emitują więcej tlenków azotu, niż im wolno – ustaliła niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe. I udowodniła to przed sądem, który już cofnął homologację jednego z modeli. I na tym się nie skończy.
22.02.2023 -
Rynek
Garbus na prąd? Volkswagen chce konkurować z Teslą
Volkswagen modelem ID.3 zaczyna elektryczną ofensywę. Czy zatrze pamięć o aferze dieslowej i nawiąże do słynnych poprzedników, którzy zrewolucjonizowali motoryzację?
11.09.2020 -
Rynek
Sprawiedliwość paneuropejska? Będą wspólne pozwy zbiorowe
Pozwy zbiorowe w Unii Europejskiej mają być łatwiejsze, tak jak dochodzenie sprawiedliwości w innym kraju wspólnoty. To przede wszystkim pokłosie afery Volkswagena.
23.06.2020 -
Rynek
Volkswagen płaci, ale nie klientom
Polska kara dla niemieckiego koncernu jest wysoka, ale raczej nie zrobi na nim wrażenia. Tym bardziej że na razie w naszym kraju Volkswagen nie musi bać się pozwów zbiorowych.
15.01.2020 -
Rynek
Czyste diesle?
Informacje o rychłym końcu silnika wysokoprężnego wydają się przesadzone. Świat jeszcze długo bez niego sobie nie poradzi.
18.05.2019 -
Świat
Diesle jadą do Afryki
7.05.2019 -
Rynek
Jak i kto zostanie ukarany za aferę Volkswagena w Europie i USA?
Afera spalinowa Volkswagena wcale się nie kończy. W Stanach Zjednoczonych formalnie oskarżono samego Martina Winterkorna, byłego szefa koncernu. Ale ten za ocean raczej się dobrowolnie nie wybierze.
4.05.2018 -
Rynek
Testy spalin na ludziach to jeszcze jeden trup w szafie diesla
Volkswagen nie tylko oszukiwał podczas testów emisji swoich diesli, ale także razem z konkurentami sprawdzał efekty wdychania spalin na ludziach i zwierzętach.
4.02.2018 -
Rynek
Volkswagen po skandalu paliwowym
Rozmowa z Jackiem Ewingiem, autorem książki na temat skandalu paliwowego Volkswagena, o nierównym traktowaniu klientów amerykańskich i europejskich oraz o tym, dlaczego za oceanem koncern nie może liczyć na taryfę ulgową.
30.01.2018 -
Rynek
Siedem lat więzienia dla menedżera Volkswagena. Dlaczego takie wyroki nie zapadają w Europie?
Gdy w USA klienci Volkswagena dostają odszkodowania, a jego byli menedżerowie surowe wyroki, w Europie giganta z Wolfsburga traktuje się dużo łagodniej.
7.12.2017