Przez ostatnie miesiące świat nagrywał płyty w nietypowych przestrzeniach, w tym w prywatnych domach. Dla Michała Kupicza, gościa festiwalu Soundedit, to chleb powszedni.
O cyklu koncertów w streamingu, klasyce z XVIII w., muzyce międzywojennej Warszawy i życiu w czasie pandemii opowiada pianista i kompozytor Marcin Masecki.
Repertuar to wydłużone i rozbudowane w partiach solowych utwory Karasińskiego, Warsa, Ferszki i innych.
Na najnowszej płycie Masecki powraca do Chopina.
O ile solowy wstęp do tej płyty można by jeszcze widzieć jako rodzaj żartu, to utwory na orkiestrę dętą są zupełnie serio.
Laureat Paszportu POLITYKI w dziedzinie muzyka popularna opowiada o poważnym traktowaniu muzyki popularnej i popularnym poważnej.
Nagroda za sprawne i konsekwentne poruszanie się własną ścieżką między gatunkami.
Pianista, kompozytor i aranżer, trudny do zaszufladkowania autor płyt odmiennych stylistycznie. Prowadzi jazzową formację Profesjonalizm, gra w zespole Paristetris, stoi na czele Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej.
Ten projekt powstał dla lubelskiego festiwalu KODY i inaugurował jego zeszłoroczną edycję.
Gigantyczny potencjał polskiego jazzu kryje się dziś zupełnie gdzie indziej. W muzyce żydowskiej, dawnej, etnicznej, alternatywnej.