Miało być jak u Pana Boga za piecem, ale przyszedł komornik – oto kulisy batalii w środowisku polskich filmowców o wpływy, pieniądze i zdjęcie z fotela prezesa Jacka Bromskiego.
Rozmowa z Miłoszem Bembinowem, kompozytorem i dyrygentem, prezesem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, o tym, czego środowiska twórcze oczekiwały od poprzedniego rządu i czego chcą od nowego.
Mówi się, że dyrygent powinien być co najmniej ćwierćnutę z przodu. Na razie działamy w rytmie zmian rynkowych, ale chciałbym mieć tę ćwierćnutę zapasu – mówi Miłosz Bembinow, prezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Klasycy rynku muzycznego coraz częściej decydują się na skorzystanie z „odwróconej hipoteki” – sprzedają prawa do swoich piosenek dużym firmom. Skąd to zjawisko? Na czym polega? Jakie może mieć skutki?
Edward Pałłasz był kompozytorem, dyrektorem radiowej Dwójki w latach 1995–98, a od 2010 r. przewodniczącym Rady Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Przypominamy naszą rozmowę z nim o idei tego stowarzyszenia w czasach przemian i digitalizacji rynku.
Owacje na stojąco dla noblistki, ciepłe przyjęcie 17 nowych honorowych członków organizacji broniącej praw twórców od ponad stu lat – za nami kolejna gala nagród ZAiKS.
Pocztówka dźwiękowa to jeden z fenomenów PRL i jedyny w całym bloku wschodnim przykład prywatnego przemysłu płytowego.
ZAiKS nagrodził wybitnych twórców i instytucje szczególnie zasłużone dla upowszechniania kultury.
Przewodniczący zarządu ZAiKS tłumaczy sens tzw. opłaty od czystych nośników.
Choć kryzys dopiero nadchodzi, oszczędności na kulturze już się zaczęły. Twórcy buntują się i szukają winnych.