Lubelskie Kody 2011

Wrocławska i lubelska awangarda
Wśród gwiazd festiwalu – czeska wokalistka i skrzypaczka Iva Bittová i szkocka perkusistka Evelyn Glennie.
Polityka

Bardzo atrakcyjnie zapowiada się tegoroczna Musica Electronica Nova we Wrocławiu (13–21 maja) pod kierownictwem Elżbiety Sikory, zamieszkałej od lat we Francji kompozytorki i pedagog, specjalizującej się m.in. w muzyce elektronicznej. Nic więc dziwnego, że festiwal ma tym razem francuski posmak: pojawią się tamtejsi muzycy, m.in. klawesynistka Elżbieta Chojnacka, saksofonista Daniel Kientzy, kompozytorzy Pierre Jodlowski i Denis Dufour.

Nie zabraknie też twórców i wykonawców polskich i z innych krajów; z miejscowych zespołów włączy się Leopoldinum i orkiestra Filharmonii Wrocławskiej, ale też cała plejada kompozytorów wrocławskich. Będą warsztaty i performance, cykl Akusmonium – dźwięk przestrzenny, koncerty live electronic, a nawet premiera w operze (utwory Cezarego Duchnowskiego i Dietera Kaufmanna).

Skromniej w tym roku będzie na lubelskich Kodach, czyli III Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej: po koncercie inauguracyjnym 14 maja (prawykonania nowych utworów Jagody Szmytki, Tadeusza Wieleckiego i Atanasa Kučinskasa) parę dni przerwy i od 18 do 21 maja muzycy z Niemiec, Francji, Korei, Stanów Zjednoczonych, Polski, a wśród gwiazd – czeska wokalistka i skrzypaczka Iva Bittová i szkocka perkusistka Evelyn Glennie.

Szczegóły: www.musicaelectronicanova.pl i www.kody-festiwal.pl

Czytaj także

Aktualności, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną