Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Muzyka

Muzyka na Wielki Tydzień

Co koncert, to wydarzenie.

Piąta edycja krakowskiego festiwalu Misteria Paschalia potrwa cały tydzień wielkanocny (17–24 marca), a co koncert, to zapowiada się wydarzenie. Wystąpi światowa czołówka wykonawców muzyki dawnej; szczególną atrakcją jest fakt, że niektórzy właśnie tu zaprezentują swoje programy po raz pierwszy.

Tak będzie w wypadku zespołów La Stagione Armonica i Accademia Bizantina pod dyrekcją Ottavia Dantone (współczesne prawykonanie oratorium Antonia Caldary „Il Rè del Dolore”) oraz zespołów Jordiego Savalla – Hespèrion XXI i Le Concert des Nations (pierwsza prezentacja nowego projektu fonograficznego, misterium „Lachrimae Caravaggio”). Tu rozpocznie też trasę koncertową z operą „Bajazet” Vivaldiego zespół Europa Galante pod kierownictwem Fabia Biondiego ze wspaniałymi solistami.

Przyjedzie Marc Minkowski z Les Musiciens du Louvre-Grenoble („Chandos Anthems” Haendla), Rinaldo Alessandrini z Concerto Italiano (oratorium „La Vergine dei dolori” Alessandra Scarlattiego), Philip Pickett z New London Consort (wybrane utwory ze zbioru „Selva Morale e Spirituale” Monteverdiego oraz Requiem Bibera), zespół Le Poème Harmonique („Lamentacje” Emilia de’ Cavalieriego w Kopalni Soli w Wieliczce), wreszcie zespół La Risonanza (kompozycje Vivaldiego). Po raz pierwszy nie będzie wydarzenia „dla ludu” na rynku – festiwal staje się ambitniejszy. I dobrze.

Reklama

Czytaj także

Niezbędnik

Prawda według filozofów

Prawda jest cechą zdania. Po prostu. Jej przeciwieństwem jest fałsz. Zdanie może być prawdziwe, fałszywe albo nie wiadomo jakie. Tylko jak to stwierdzić? Dzięki czemu mamy pewność, że o jednych zdaniach daje się powiedzieć, że są prawdziwe lub fałszywe, a o innych nie?

Magdalena Środa
04.04.2017
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną