Ludzie i style

13 fraz, których nie warto (a czasem nie powinno się) szukać w Google

. . Tumblr
Przeglądarka lubi zmylić. Jeśli więc wstukamy w klawiaturę te konkretne frazy, internet zaprowadzi nas do miejsc, których z różnych względów wolelibyśmy unikać.
.Tumblr .

Szekspir powiedziałby prawdopodobnie, że pewnych rzeczy nie da się odzobaczyć. Ten czasownik znajduje w dobie internetu idealne zastosowanie – łatwo tu trafić w rejony dziwaczne, absurdalne, niepokojące, szokujące, z różnych powodów niewłaściwe. Niektórzy mawiają, że zdarza im się dotrzeć „na sam kraniec internetu” – bo ich znaleziska wykraczają, jak się zdaje, poza granice ludzkiej wyobraźni.

Internet lubi zmylić. I czyni to, trzeba przyznać, przebiegle – dlatego wpisując w przeglądarkę nawet niewinnie brzmiące frazy, trafiamy do miejsc zupełnie niespodziewanych. Nie każdy zdąży zawrócić – strony te na ogół świetnie się pozycjonują, same pchają na nasz ekran. Nęcą i podsycają ciekawość. Ostrzegawczo wyliczamy więc frazy – zebrane przez wytrwałych użytkowników sieci – których lepiej w Google nie wpisywać, bo ten wywiedzie nas w pierwszej chwili na manowce:

1. „Blue Waffle” – być może marzył się Wam eksperyment kulinarny, wafel zabarwiony na niebiesko, wymyślna przekąska dla najmłodszych. Tymczasem wyskoczy Wam zdjęcie… waginy.

2. „Lemon Party” – być może planujesz urządzić przyjęcie z motywem przewodnim. Wieczór panieński albo kawalerski. W pierwszej kolejności wyświetli się jednak zdjęcie starszego mężczyzny – jakim stworzył go Pan Bóg.

3. „Goatse” – internet kocha zwierzęta. A już szczególnie wdzięczne są kozy, sporadyczni bohaterowie wirtualnych filmików. Z jakichś powodów Google pokaże nam jednak nie zwierzę, ale – znowu – mężczyznę, który wykonuje czynności niedwuznaczne.

4. „Mr. Hands” – różnych rzeczy można by się spodziewać. Jeśli jest się na przykład fanem kultowego serialu „Przyjaciele”, dobrze pamięta się sceny, kiedy Joe odszukał „bliźniaka swoich rąk” i zapragnął się na tym wzbogacić. Tego jednak przeglądarka nie podpowie. Google zaproponuje coś zgoła odmiennego – zobaczymy mężczyznę tratowanego przez… konia.

5. „Tub Girl” – nowa superbohaterka, których teraz w komiksach i serialach wysyp? Niezupełnie. Zobaczymy kobietę pluskającą w wannie. Wanna zaś wypełniona jest odchodami. Ludzka wyobraźnia doprawdy nie ma granic.

6. „Krokodil” – co jakiś czas świat obiegają wieści z aligatorem lub krokodylem w głównej roli. Niedawno na przykład dwumetrowy zwierz nawiedził mieszkańców jednej z indyjskich wiosek. Polacy wciąż też pytają Google, czy krokodyle występują w Polsce. Wpisując „krokodil”, mogliby się jednak zdziwić. To żargonowe określenie narkotyku, pochodnej morfiny. W Rosji i na Ukrainie sprzedaje się go jako substytut heroiny. Skutki uboczne zażywania tej substancji: poparzenia, infekcje, uszkodzenie tkanek. Dlatego mówi się, że jest dla człowieka – dosłownie – mięsożerna. Wszystko już wiecie – googlować nie musicie.

7. „Calculus Bridge” – nie jest to żadne matematyczne równanie ani arytmetyczna zagwozdka. To poważna wada uzębienia. Dość nieprzyjemna dla oka.

8. „Harlequin ichthyosis” – harlequiny kojarzą się jednoznacznie. Modna, banalna proza erotyczna, którą wstyd zabrać do pociągu. Ale w tym akurat wypadku to poważna genetyczna choroba skóry. W sieci – jak to w sieci – pełno zdjęć noworodków, u których ją stwierdzono.

9. „Cake Farts” – może nam chodzić o przyjęcie albo zabawne anegdoty, albo nie mniej zabawne wpisy blogowe. Google wyświetli jednak filmik z kobietą, która zdecydowała się na torcie usiąść. Szczegóły pomijamy.

10. „Clock spider” – jeśli i bez Google obawiasz się pająków, odpuść tę frazę. Bo będziesz obawiać się bardziej.

11. „Peanut”, ponoć najmniej urodziwy pies na świecie. I ponoć bezpowrotnie zapada w pamięć.

12. Nie pytaj Google o „pluskwy łóżkowe”. Lepiej nie wiedzieć (i nie widzieć), w czyim towarzystwie się śpi.

13. Nie wypisuj objawów, o które się podejrzewasz. Bo później zaczniesz się podejrzewać o rozmaite choroby.

Czego nie wpisywać w Google – generalne zasady:

1. Fraz, które podpowiadałyby przeglądarce, kim jesteście. Pamiętajcie, że internet się do Was dopasowuje. Wyświetli więc we wszystkich kanałach społecznościowych takie reklamy, które będą odpowiadać temu, o co zapytacie. Tak działa chłodny algorytm i tak rodzi się poczucie utraty jakiejkolwiek prywatności.

2. Danych na temat Twojej rodziny, Twojego stanu zdrowia (lub stanu zdrowia najbliższych). Tak się tworzy „destrukcyjna baza danych” – powiadają eksperci. To jest zasób informacji szczególnie dla nas bolesnych, bo związanych na przykład z kłopotami zdrowotnymi, osobistymi, psychicznymi. Z danych tych bezwzględnie korzystają firmy, koncerny, a nawet… kandydaci na rządzących.

3. Danych sugerujących, gdzie mieszkasz. Google tworzy nie tylko bazę danych dotyczących spraw osobistych, ale też zupełnie oczywistych faktów – gdzie mieszkasz, ile masz lat, jaka jest Twoja płeć, a nawet jaką masz grupę krwi.

4. Swojego adresu mailowego – bo wyskoczą wszystkie powiązania, które kiedyś (przypadkiem lub nie) utworzyliście. Czasem lepiej ich nie znać.

5. Nie pisz, co Cię niepokoi. Podobno notorycznie pytamy Google o diety, zabiegi medycyny estetycznej, o trudności w wygłaszaniu przemów, objawy migreny, prawidłowy przebieg ciąży itd. itp. Prócz garści sensownych porad otrzymamy jednak – niby mimochodem – szereg ofert.

6. Uważaj, czego szukasz w miejscu pracy. Zwłaszcza jeśli są to rzeczy podejrzane, choć z Twojego punktu widzenia zupełnie niegroźne. Pamiętaj, że firma ma wgląd w historię Twojej przeglądarki.

7. Po prostu zachowaj ostrożność. Bo w internecie nic nie ginie.

Wyszukane ciekawostki. Czyli co się zdarzy, jeśli wpiszesz…

1. „Zegar rush” – jeśli nie zareagujesz, strona zacznie… znikać.
2. „Do a barrel roll” – trick, który może przyprawić o zawroty głowy.
3. „Askew” – wyszukiwarka nieco się zakrzywi.
4. „Gravity” – otwórz pierwszą lepszą stronę po wpisaniu tego hasła i zobacz, co się wydarzy.
5. „Szczęśliwy traf” – nie wyszukuj żadnego hasła, kliknij po prostu „szczęśliwy traf”. I zobacz, czym akurat zaskoczy Cię Google.

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Nauka

Skąd dramatyczne wahania liczby infekcji covid-19?

Czym tłumaczyć gwałtowny spadek raportowanych zakażeń koronawirusem? Rozmawiamy z dr. Franciszkiem Rakowskim z ICM, który modeluje przebieg pandemii od samego jej początku.

Karol Jałochowski
26.11.2020
Reklama